-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Honda HR-V
Med en lett ansiktsløfting vil Honda dreie HR-V i retning av bredere kundegrupper.
Først publisert i BIL 5 - 2002.
Etter fire år på markedet, HR-V debuterte faktisk allerede høsten 1998 i Japan, har Honda funnet tiden moden for en ansiktsløfting av sin lille firehjulstrekker. De utvendige endringene er synlige,men ikke vesentlige. Det er snakk om ny grill og nye støtfangere foran og bak.
De største fornyelsene finner vi i interiøret, hvor Honda har gått fra blått til grått. Dermed har interiøret blitt mer tidløst og dempet, samtidig som det har appell til bredere aldersgrupper. Tidligere henvendte HR-V seg i stor grad til yngre og aktive kjøpere, blant annet gjennom slagord som "Joy machine". Når det gjelder motor og spesifikasjoner er det ingen endringer.
Det krever litt tilpasning for å finne en optimal sittestilling, for rattet har bare høyderegulering. Førersetet har ikke høyderegulering, og jeg må finne et kompromiss mellom riktig avstand til ratt/gearspak og riktig avstand til pedalene. Høyrebenet finner støtte mot midtkonsollen, og i motsetning til hos storebror CRV finner vi her en fothviler med akseptabel plass til venstrefoten.
Instrumentpanel og dashbord er enkelt, ryddig og oversiktlig. Foran passasjersetet er det to hanskerom. Bakseteryggen er delt 50/50, og den kan legges trinnvis bakover.
1,6-literen med 105 hester er kvikk og turtallsvillig. Støyen fra motoren er bare sjenerende når turtallet dras opp forbi 4000 o/min. Vår prøvebil er utstyrt med en presis manuell gearkasse, men motoren kan også kombineres med CVT trinnløs automat. Det er god støydemping i hjulopphenget, og skarpe tverrskjøter takler HR-V bedre enn mange konkurrenter.
HONDA HR-V 1.6 ES:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1590 ccm. Effekt: 77 kW (105 hk) v/6200 o/min. Dreiemoment: 135 Nm v/3400 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift med automatisk 4WD. 5M.
Dekk: 195/70R15.
Mål: Lengde: 411,0 cm. Bredde: 169,5 cm. Høyde: 167,5 cm. Akselavstand: 245,0 cm. Sporvidde f/b: 147,0/145,5 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1309 kg. Tillatt totalvekt: 1640 kg. Maks vogntogvekt: 2840 kg. Maks taklast: 55 kg.
Bagasjerom: 285 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100: 12,7 sek
Toppfart: 162 km/t
Forbruk bykjøring: 1,04 l/mil
Forbruk landevei: 0,76 l/mil
Forbruk snitt: 0,86 l/mil
Pris: kr 251.000,-
Forbruk ifølge 93/116/EU.