-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Honda HR-V
Med en lett ansiktsløfting vil Honda dreie HR-V i retning av bredere kundegrupper.

Først publisert i BIL 5 - 2002.
Etter fire år på markedet, HR-V debuterte faktisk allerede høsten 1998 i Japan, har Honda funnet tiden moden for en ansiktsløfting av sin lille firehjulstrekker. De utvendige endringene er synlige,men ikke vesentlige. Det er snakk om ny grill og nye støtfangere foran og bak.
De største fornyelsene finner vi i interiøret, hvor Honda har gått fra blått til grått. Dermed har interiøret blitt mer tidløst og dempet, samtidig som det har appell til bredere aldersgrupper. Tidligere henvendte HR-V seg i stor grad til yngre og aktive kjøpere, blant annet gjennom slagord som "Joy machine". Når det gjelder motor og spesifikasjoner er det ingen endringer.
Det krever litt tilpasning for å finne en optimal sittestilling, for rattet har bare høyderegulering. Førersetet har ikke høyderegulering, og jeg må finne et kompromiss mellom riktig avstand til ratt/gearspak og riktig avstand til pedalene. Høyrebenet finner støtte mot midtkonsollen, og i motsetning til hos storebror CRV finner vi her en fothviler med akseptabel plass til venstrefoten.
Instrumentpanel og dashbord er enkelt, ryddig og oversiktlig. Foran passasjersetet er det to hanskerom. Bakseteryggen er delt 50/50, og den kan legges trinnvis bakover.
1,6-literen med 105 hester er kvikk og turtallsvillig. Støyen fra motoren er bare sjenerende når turtallet dras opp forbi 4000 o/min. Vår prøvebil er utstyrt med en presis manuell gearkasse, men motoren kan også kombineres med CVT trinnløs automat. Det er god støydemping i hjulopphenget, og skarpe tverrskjøter takler HR-V bedre enn mange konkurrenter.
HONDA HR-V 1.6 ES:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1590 ccm. Effekt: 77 kW (105 hk) v/6200 o/min. Dreiemoment: 135 Nm v/3400 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift med automatisk 4WD. 5M.
Dekk: 195/70R15.
Mål: Lengde: 411,0 cm. Bredde: 169,5 cm. Høyde: 167,5 cm. Akselavstand: 245,0 cm. Sporvidde f/b: 147,0/145,5 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1309 kg. Tillatt totalvekt: 1640 kg. Maks vogntogvekt: 2840 kg. Maks taklast: 55 kg.
Bagasjerom: 285 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100: 12,7 sek
Toppfart: 162 km/t
Forbruk bykjøring: 1,04 l/mil
Forbruk landevei: 0,76 l/mil
Forbruk snitt: 0,86 l/mil
Pris: kr 251.000,-
Forbruk ifølge 93/116/EU.