-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Fremtiden nærmer seg
Honda er blant dem som har hatt en forsøksflåte med brenselcelle-biler gående i noen år. De planlegger å lansere en produksjonsmodell i 2014.
Honda og Toyota er blant de som snakker mest om brenselceller som fremtidens drivlinje. Bil-redaktøren var nylig i Japan og kjørte Toyotas BC-bil, riktignok i kamuflert utgave, noe du kan lese mer om i Bil nummer 12-2013.
I Los Angeles viser Honda FCEV Concept, et konsept som kan peke ut designretningen for en ny modell som etter planen skal lanseres i USA og Japan i 2015.
Honda hevder at de som første produsent har greid å pakke brenselcellen inn i selve motorrommet, noe som gir mer plass og øker fleksibiliteten med hensyn til hva slags kjøretøy som kan drives av brenselceller i fremtiden.
Sammenlignet med forgjengeren, FCX Clarity, leverer den nye brenselcellen seksti prosent mer energi samtidig som størrelsen er redusert med en tredel.
Den forventes å gi en rekkevidde på nærmere 500 kilometer og kan fylles i løpet av tre minutter under et trykk på 70 MPa.
Konseptbilen har en spennende og futuristisk design hvor aerodynamikk er et viktig virkemiddel. Honda lover god plass for fem personer.
FCEV Concept gir hint om hvilken designretning Honda ser for seg for brenselcellebiler. Selv om den er et konsept, peker den mot en svært realistisk fremtid, sier Tetsuo Iwamura, sjef for Honda i USA.