-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Sheriffens nye Hummer
Han ville gjerne kjøre Hummer, sheriffen i Texas. Men han trengte en bil med mer krutt enn originalen for å holde følge med de raskeste lovbryterne. Det fikk han hjelp til i Tyskland.
Tysk spesial
Geiger er et tuningselskap med spesiell kompetanse på amerikanske GM-biler. De var mer enn villige til å hjelpe den amerikanske sheriffen med hans spesielle behov. Løsningen ble verdens raskeste politi-Hummer.
Utgangspunktet er en H2 som har fått modifisert standardmotoren til en 7,0-liters V8-blokk med kompressor med en effektiv intercooler. Motoren har også fått en rekke nye komponenter som skal tåle tøffe påkjenninger, inkludert stempler, kamaksler og eksosanlegg.
Resultatet er en Hummer som yter 700 hk ved 5.500 omdreininger og har et maks dreiemoment på 904 Nm ved 4.260 o/min. Kreftene overføres til alle frie hjulene via en modifisert 4-trinns automatkasse.
Veldreid
På tross av en egenvekt på solide 3,1 tonn har den en akselerasjonstid til 100 km/t på 6,5 sekunder mens toppfarten er begrenset elektronisk til 250 km/t. Det burde rekke for å hamle opp med selv de verste fartssynderne.
Veigrep og stoppegenskaper er selvsagt viktige for en bil med slike ytelser. Derfor er den utstyrt med 10Jx28 felger påmontert Kumho dekk i dimensjon 325/35 R28. Bakkeklaringen er redusert med 105 mm mens forbremsene er 380 mm perforerte og ventilerte skiver med åtte calipere.
Når den er vel tilbake i Texas vil Geigers Hummer H2 7,0 kompressor blir utstyrt med topp moderne kommunikasjonsutstyr slik at den kan benyttes som utrykningsbil. Bilen er basert på den sivile utgaven fra Geiger som du har lest om her på BilNorge tidligere.