-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fra Rom til Paris på 8:18
Hyundai benyttet to av sine fabrikkførere for å sette en rekord som neppe blir slått med det første: Fra Rom by til Paris på 8 minutter og 18 sekunder.
Før du begynner å protestere skal vi ile til og fortelle at det ikke dreier seg om de europeiske metropolene.
Derimot ligger det to landsbyer med disse navnene vest i Danmark med 12,8 kilometer mellom seg (sjekk selv hos Google), og det var der konkurransen ble kjørt, i trygge former på lukkede veier.
Duellantene var VM-ledende rallyfører Thierry Neuville og Touring Car-legenden Gariele Tarquini, og italieneren satt til slutt igjen med den beste tiden, brøkdelen av et sekund foran belgieren.
Bilen som ble benyttet var siste tilskudd fra Hyundais N-divisjon – den flunkende nye i30 fastback N.
Vi lot oss imponere over i30 N hatchback da vi kjørte den på bane for nokså nøyaktig et år siden, og det er ingen grunn til å tro at nykommeren er dårligere på noe som helst vis.
Dataene er temmelig identiske. Du kan velge mellom 2,0-liters turbomotorer med 250 eller 275 hestekrefter. Maks dreiemoment er i begge tilfeller 353 Newtonmeter (378 med overboost).
Omsatt til akselerasjon gir det henholdsvis 6,4 og 6,1 sekunder til hundre mens toppfarten for begge er 250.
Hyundai forteller at det ble solgt 3000 eksemplarer av i30 N femdørs kombi i første halvår. Da modellen ble presentert i fjor gikk det bare i Tyskland 100 First Edition i løpet av 48 timer.
I tillegg til spreke motorer har også i30 N Fastback spesielle detaljer, som en aggressiv grill og frontfanger, en unik bakfanger – begge med en rød markeringsstripe nederst. Sorte sideskjørt og senket chassis understreker bilens sportslige gener.
I rumpa finner du to voksne eksosrør og en elegant hekkspoiler integrert i bakluka. Også spoileren med innslag av sort høyglans.
Innendørs er det elegant sportslig, det skinnkledde rattet har som seter, midtkonsoll og girvelger røde kontrastsømmer, pedalene er i aluminium.
Men det sportslige går ikke på bekostning av det praktiske – bagasjerommet har en kapasitet på 450 liter og når setene legges ned får du 1351 liter til rådighet, akkurat som i en vanlig i30 Fastback.