-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Gedigen Hyundai
Hos oss er Hyundai mest kjent for melk-og-brød produkter. Men de vil ha et ord med i laget i de mer luksuriøse segmentene også.
Hyundai benyttet Los Angeles County Museum of Art (LACMA) da de avduket sin nye konseptbil til en engere krets.
Snart får litt flere se Vision G Concept Coupe på Pebble Beach – der avvikles nemlig den årlige Concours d’Elegance søndag 16. august.
Global
– Bilen ble designet etter innspill fra våre designere verden rundt, men ble ledet av vårt amerikanske team, sier Peter Schreyer, president og toppsjef for Hyundai/Kia design. – Vi ønsker at designen skal fremheve bilens ytelser, uten at det blir vulgært eller for jålete.
Sentralt i utviklingen er begrepet «chivalry» - et sammensatt ord som best kan beskrives som at man ikke trenger å skrike for å bli lagt merke til og respektert. Til tross for størrelse og dramatisk linjer ønsker Schreyer at Vision G skal fremstå som realistisk og nøktern.
I bevegelse
Eksteriøret kjennetegnes av et langt panser, høy skulderlinje og coupé-formet tak. Bilen skal gi inntrykk av å være i konstant bevegelse, selv når den står stille.
- Det er tross alt stort sett når den står stille at eieren ser bilen sin, sier Christopher Chapman, sjef for Hyundais amerikanske designsenter og ansvarlig for Vivion G.
Motoren i konseptbilen er hentet fra konsernets «delehylle» - en 5,0-liters V8 med 420 hestekrefter og et dreiemoment på 519 Newtonmeter.
Vision G er nok primært rettet mot markedene i Nord-Amerika og Midtøsten samt nyrike russere og kinesere. Men den luksuriøse Hyundai Genesis selges i utvalgte europeiske markeder – blant dem er ikek Norge.