-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ioniq 5 på steroider
Hyundais N-divisjon er snart klar med sin versjon av Ioniq 5. Her er den på testtur i sin nye kamuflasje.
Ioniq 5 har fått en meget positiv mottakelse i det norske markedet. Siden de første bilene kom til landet for et snaut år siden er det ifølge OFV registrert 5124 nye Ioniq 5 på norske skilter, hvilket gjør den til merkets mest solgte modell i perioden.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Trolig kunne antallet vært vesentlig høyere om leveringssituasjonen hadde vært bedre. Importøren oppgir ikke hvor mange som står på ventelisten, men produkt- og PR-sjef Øyvind Knudsen sier følgende:
– Vi har stadig veldig høy ordreinngang på IONIQ 5, men leverer heldigvis også ut biler i godt tempo. Avhengig av farge og utstyrsvalg er leveringstiden rundt et halvt år, men dette vil alltid kunne variere noe.
Syv av ti kunder har valgt toppmodellen med firehjulsdrift og maks effekt på 325 hestekrefter. Men når modellen på disse bildene lanseres får kundene ytterligere et alternativ å forholde seg til.
Dette er nemlig Ioniq 5 N, og N hos Hyundai tilsvarer M hos BMW og AMG hos Mercedes – de som leverer biler med de heftigste ytelsene.
Du ser tydelig at bilen ligger nærmere bakken enn en ordinær Ioniq 5 og den har i tillegg et stivere chassis og mer markante skjermbuer. Du kan også se at bremseskivene er kraftigere dimensjonert.
Innendørs skiller den seg ut med sportsseter for de to som sitter foran.
Regn med at drivlinjen minst tilsvarer den som sitter i toppmodellen Kia EV6 GT, og da snakker vi 585 hestekrefter og maks dreiemoment på 740 newtonmeter.
Største batteripakke Hyundai har tilbudt så langt er på 77,4 kWt som i Kia-modellen gir en rekkevidde på inntil 400 kilometer. Maks ladefart på 240 kW gjør at du lader batteriene mens du inntar en kjapp lunsj.
Hvilke forventninger har Hyundai Norge til den nye modellen?
– Vi har ingen bekreftede detaljer om en N-utgave fra fabrikken, men det er ingen tvil om at det fremstår som et meget spennende tilskudd, svarer Knudsen.