Hyundai Ioniq 5

Lanserer ny Ioniq 5

Nøyer du deg med litt mindre utstyr er det mye å spare

Hyundai lanserer nå en ny versjon av Ioniq 5 med redusert startpris. Den har et noe lavere utstyrsnivå enn Premium-modellen, men vil likevel dekke behovet for de fleste mener importøren.

Publisert

Hyundai Motor Norway har i dag lansert en ny utgave av Ioniq 5 med betegnelse Advanced. Den nye versjonen har Long Range-batteripakke som standard, smart funksjonalitet og er priset 45.000 kroner lavere enn Premium-modellen.

Ifølge importøren skal det nye utstyrsnivået gjøre den populære elbilen tilgjengelig for enda flere kunder. Bilen har Long Range-batteripakke som standard, og leverer dermed rekkevidde på inntil 507 kilometer (WLTP). Kundene kan velge mellom bakhjuls- og firehjulsdrift.

– Med Advanced lanserer vi en ny attraktiv versjon av Ioniq 5 som byr på mye standardutstyr, toppmoderne sikkerhet og den svært høye komforten som denne modellen er viden kjent for. Ting som aktivt understell og nivå 2-autonomi er standard, og bilen inkluderer en omfattende SmartSense-pakke med aktive sikkerhetssystemer, for å nevne noe, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind L. Knudsen i Hyundai Motor Norway.

– Ioniq 5 Advanced har et utstyrsnivå vi tror vil appellere til mange norske kunder, og den hevder seg meget godt i markedet både på pris og avansert teknologi. Dette er en bil det skal være enkelt å velge, og man slipper å forholde seg til tilvalgspakker.

Høyt utstyrsnivå

Ioniq 5 Advanced har det importøren betegner som en meget innholdsrik utstyrspakke. Det innebærer blant annet smarte frekvensdempere (Smart Frequency Dampers, SFD). Disse sørger for høy komfort, så vel som forbedret lyddemping.

SFD gir tilpasset og individuell fjæringskomfort for hvert hjul basert på frekvenser fra underlaget. Ved høye frekvenser vil det gi mykere fjæringer og en mer komfortabel kjøreopplevelse, mens lavere frekvenser gir en jevn demperkomfort som forbedrer styrefølelsen og minimerer krengning.

Bilen har også Highway Driving Assist II som standard. Med nivå 2-autonomi byr dette under gitte forutsetninger at bilen selv vil kunne skifte fil på sjåførens kommando.

Avansert navigasjonsbasert smart cruise-kontroll og OTA-oppdateringer (Over-the-Air) er også standard, i tillegg til to 12,3-tommers skjermer, filholder, automatisk nødbrems med kryssfunksjon, bakseteovervåkning, 19-tommers felger og LED-lykter, for å nevne noe.

Importøren fremhever også at Ioniq 5 er en svært stillegående bil, med lavt støynivå i kupeen takket være blant annet doble laminerte vinduer foran og bak, så vel som akustisk frontrute.

Under momsgrensen

Ioniq 5 Advanced får en startpris på 469.000 kroner (veil. levering på 12.900 kroner kommer i tillegg). Det betyr at man fra og med i dag kan få en Ioniq 5 som er 45.000 kroner rimeligere enn før. Tillegget for firehjulsdrift er kr 40.000.

Hyundai vil fortsatt selge Ioniq 5 Premium som inkluderer nær sagt alt utstyr som standard.

– Der Advanced er en godt utstyrt familiebil som byr på en attraktiv pakke, er Premium alternativet for kunder som ønsker en helt toppspekket bil som byr på den aller mest avanserte teknologien og komforten, sier Knudsen.

– Ioniq 5 Premium tilbys nå til meget gunstige priser dersom man velger leasing, og for første gang siden IONIQ 5 ble lansert kan man nå få bil med rask levering.

– Ioniq 5 har vært en stor suksess på det norske markedet siden lanseringen i 2021, og er en av de mest solgte bilene i landet de siste årene. Det har tidvis ført til lange leveringstider, men nå kan man faktisk få bil levert kjapt fra norsk lager, sier Øyvind L. Knudsen i Hyundai Motor Norway.

Ifølge OFV ble det registrert 5044 nye Ioniq 5 i 2022 – noe som gjorde den til Norges sjette mest solgte modell.

Du finner komplett pris- og utstyrsliste på Hyundai.no.

Powered by Labrador CMS