-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Hyundai klar for elektrisk B-klasse
Kias lille EV2 har duppet i vannskorpen en stund. Nå tyder alt på at også Hyundai gjør en liten B-klasse-bil klar til høstens bilutstilling. Ioniq 2?
- Innen 2030 har Hyundai 23 elektrifiserte bilmodeller, inkludert de vi allerede har. Det kommer jevnt påfyll hvert eneste år fremover, sa Thomas Rosvold til vår søsterpublikasjon BilNytt.no nylig.
Rosvold er sjef for den norske Hyundai-importøren.
Han sa ikke at det snart ville komme en liten bil derfra, sannsynligvis posisjonert mellom Inster og den elektriske Kona, og kanskje som en erstatning til Bayon – en bil vi overhodet ikke kjenner her hjemme fordi den er så politisk ukorrekt.
Det var derimot Xavier Martinet, CEO for Hyundai i Europa, som etterlot seg noen bemerkninger i London nylig, som tolkes som bekreftelse på en småbil-debut på IAA i München i september.
Han sa at det ble utviklet en rekke nye småbiler ved selskapets R&D-avdeling i Rüsselsheim – rett over veien for Opel.
Det betyr ikke nødvendigvis at den nye bilen ikke blir basert på samme arkitektur som Kias snertne EV 2 som de viste litt bak mål under designuken i Milano i april.

Klar for flere småbiler?
EV2 er i hvert fall bygget på E-GMP plattformen, eminent skalerbar, slik at EV2 godt kan ha samme spesifikasjoner som den litt større EV3:
Batterier på inntil 81,4 kWt og en enkelt elmotor foran på 201 bhp.
Det er heller ikke ukjent at Kias og Hyundais modeller blir ganske parallelle – med andre ord at vi kan lese Kia-spesifikasjonene som om de også gjelder Hyundais fremtidige småbil.
Det er også mye som tyder på at den nye vil bli bygget i Tyrkia, akkurat som Bayon.
Martinet sa at den nye bilen vil bli vist i løpet av de neste par månedene, noe som passer veldig godt med München-messen.
Men om dette er den modellen Rosvold ser frem mot med lengsel, en bil importøren virkelig trenger, er en helt annen sak. Norge er vel ikke akkurat kjent som et marked der kundene elsker småbiler.