-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Ny Kona kommer i september
Hyundai kutter fossilbilene
Av bilmerker med en omfattende fossil- og ladehybridbilportefølje er Hyundai først ute av de store merkene med bare å satse på nullutslippkjøretøyer i Norge.
Cupra, Fiat og Hyundai er mest kjent for sine fossile personbiler, men i Norge er det nå bare elektrisk mobilitet som nå gjelder. For Cupra og Fiat med små volum har valget vært enkelt. Av Hyundais 9044 registrerte biler i fjor, var 658 av dem (Tucson og Santa Fe) ladehybride og storselgere ute i verden.
Med nær 93 prosent av fjorårsvolumet knyttet til de tre elbilene Ioniq 5, Kona og Ioniq, ble Hyundai fra 2023 et rent batterielektrisk bilmerke i Norge, med unntak av at brenselcellebilen Nexo fortsatt befinner seg i prislisten. Men også Nexo er jo elektrisk, med det medbringende kraftverket.
Satser stort
Til tross for alle usikkerhetene knyttet til 2023, satser Hyundai på å levere ut 9000 biler i år, det vil si like mange som i fjor med hovedvekt på Ioniq 5 og broren Ioniq 6. Noen bakhjulsdrevne varianter av Ioniq 6 er allerede i landet, og snart kommer de drøyt 600 forhåndsolgte «First Edition»-utgavene. Utpå våren ventes båtlaster med Ioniq 6 for å dekke et stipulert volum på 2800 biler.
Dagens Kona-generasjon, den historisk viktigste elbilen for Hyundai i Norge med nær 20.000 utleveringer, er på vei ut for å erstattes av en større bil (halvbror til Kia Niro). Produksjonsstart finner sted i august i Tsjekkia med ankomst til Norge tidlig på høsten.
Garantert bestselger
Hyundai-direktør Thomas Rosvold er ikke i tvil om at kommende Kona blir Hyundais bestselger i Norge i 2024. I 2019 registrerte Hyundai 3451 Kona for å toppe dette med 4999 biler året etter.
Neste år utvides også modellprogrammet med Ioniq 7, som blir en større SUV. I tillegg kommer det etter hvert en liten SUV, og det jobbes med å sette i produksjon elektriske varebiler.
En stund snakket Hyundai om å gjøre Ioniq til egen merkevare innen konsernet. Det snakkes det ikke like høyt om nå, Ioniq vil i fortsettelsen være Hyundais elektriske biler på plattform dedikert elbiler, og ikke noe annet.
Ikke Ioniq
Det betyr at 4,35 meter lange nye Kona ikke blir en Ioniq fordi den deler plattform med bensin- og ladehybridbrødre.
En N-utgave av Ioniq 5, et riktig råskinn som får minst 585 hk, men trolig over 600 hk, dukker opp i løpet av året. Ioniq 5 og 6 deler plattform og mye teknologi med Kia EV6, som i GT-versjonen fra i fjor høst yter 585 hk. Lite er sagt om hvor mye teknologi de to GT-bilene deler, men sannsynligvis legger Hyundai på ytterligere noen hk for å overgå Kia.