-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tre i ett fra Hyundai
Hyundai har sluppet en første skisse av en revolusjonerende bil som skal debutere i Korea på nyåret. Igjen prøver den koreanske produsenten på noe helt nytt.
Vi visste at Hyundai arbeidet med en ny hybridmodell, og vi har omtalt den som en konkurrent til Toyota Prius. Men vi visste ikke at Hyundai hadde flere tanker i hodet samtidig, slik de nå avslører.
Elektrifisert
Bilen, som får betegnelse Ioniq, kan nemlig leveres med tre alternative drivlinjer – som vanlig hybrid, som plug-in hybrid eller som ren elbil. Noe slikt har vi ikke vært borti tidligere.
Ioniq er basert på en helt ny plattform, og chassiset er satt opp for å gi god respons og handling med alle de tre drivlinjene.
Som elbil er Ioniq utstyrt med en høykapasitets Li-ion batteripakke som skal gi lang rekkevidde – foreløpig ingen detaljer om hvor lang.
Plug-in versjonen kombinerer en effektiv bensinmotor med en batteripakke som lades fra strømnettet, mens hybridutgaven (uten stikkontakt) bruker bensinmotoren og bremseenergi til å lade batteriene.
Snart på plass
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men vi får vite mer når Ioniq debuterer i Korea i januar. Så følger Europa-premiere på Genève-utstillingen i mars og USA-debut på New York Auto Show i påsken.
Dette blir den første elbil fra Hyundai, men de viste en plug-in hybrid Sonata i januar, og har jo allerede ix35 Fuel Cell som handelsvare, så det burde ikke overraske at de nok en gang er først ute med noe nytt.
Mens vi tidligere har vist bilder av bilen under test i kalde strøk, ser vi her bilder tatt under en helt annen type klima. Vi tar det som indikasjon på at bilen også skal tilpasses forskjellige preferanser med hensyn til kjøreegenskaper.