-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hyundai og Arnej sin
Ikke vet jeg hva Arnejs betyr. Men jeg vet at Hyundai og Kia gjør stadig mer for å skille seg fra hverandre. Konseptbilene i Paris viste det.
Også de to store koreanerne begynner å bli flinke til å vise hva de tenker. Kia har vært veldig flink med å bygge opp foran sin heleuropeiske (alt er europeisk, bortsett fra profitten – den er fremdeles koreansk) ceed. Nå er det Hyundai som forsøker å fortelle oss hva de vil med sin kommende C-segment bil.
Derfor presenterte de Arnejs, en konseptbil som skal vise veien fem til den nye mellomklassebilen som skal være her i 2007. Tegnet på Hyundais europeiske designsenter av Hyundais europeiske designere.
Thomas Bürkle har vært ansvarlig for prosjektet, men han har fått stor hjelp av Nicola Danza - ganske nylig flyttet fra Lancia i Torino.
Det er et par ting som er såpass akseptert på denne bilen at vi kan regne med å se dem på produksjonsutgaven. Den heksagonale grillen som vi først møtte på HED-2 som også var døpt Genus, og de dråpeformede hovedlysene som er trukket så langt bakover på forskjermene.
Når man ser hvordan sidepanelene er håndtert, blir det nok en gang åpenbart at BMWs Chris Bangle dro i gang en hel revolusjon med sine konveks-konkave ideer, og bak ser vi hvordan et par optiske tricks gjør at bilen ser meget bredere ut enn den er.
Også i interiøret finner du mange av de bølgede linjene som karakteriserer eksteriøret, men det er vel tvilsomt at produksjonsmodellene får beholde de samme raffinerte materialene og den B-stolpefrie hardtopen som denne utgaven viser fem.
Slik den sto i Paris målte den 434 x 184 x 149cm og hadde en akselavstand på 265 cm. Den var utstyrt med en 2-liter på 170 hk som dro gjennom en femtrinns automat.
Forresten kunne Hyundai åpne litt champagne av andre, franske, årsaker også da utstillingen åpnet. Samtidig ble nemlig Hyundais nye importhavn i Sète åpnet. Kontrakten stipulerer 15.000 importerte biler det første året – et tall som skal stige til 30.000 om tre år.