-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Hyundai viser racer
Lavere vekt og mer effekt er de viktigste elementene i Hyundais nye konseptbil.
På nylig avholdte Seoul International Motor Show viste Hyundai en konseptbil basert på Veloster. Betegnelsen RM15 står for Racing Midship 2015 og indikerer at dette er en bil som oppviser sportslige egenskaper.
RM15 er bygget rundt en aluminium spaceframe, mens de fleste karosserideler er utført i karbonfiberforsterket plast (CFRP). Bilen veier 1260 kg, en reduksjon på 195 kg sammenlignet med en ordinær Veloster.
Motoren er en 2,0-liter T-GDI turbo bensinmotor med hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 383 Newtonmeter. Motoren er tverrstilt og plassert like bak de to setene, foran bakakselen. Aks-tiden tiden til hundre er 4,7 sekunder.
Vektbalansen foran/bak er 43/57 prosent, og tyngdepunktet ligger lavt – kun 491 mm over asfalten. Det gjør den meget velegnet til for eksempel drifting, noe du skjønner av videoen.
Bilen står på 19-tommers felger med dekk i dimensjon 235/35 R19 foran og 265/35 R19 bak. De fysiske målene er 422 x 186,5 x 134 cm over en akselavstand på 265 cm.
Les også: Hyundai med mc-assosiasjoner