-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Luksus fra Hyundai
Det er premium sedaner Hyundai har hatt i tankene ved utviklingen av Genesis Concept. Den debuterer i New York i påskeuka.
At den er stor og luksuriøs med bakhjulsdrift fikk du vite da vi presenterte de første skisser av bilen, men nå slipper den koreanske produsenten som etter hvert må omtales som global, flere detaljer.
Som at det under panseret skjuler seg en V8 maskin med et slagvolum på 4.627 ccm. Godt og vel 300 hk og 400 Nm er data som skal sørge for at null til hundre kan foretas på rundt seks seksunder mens den potensiell toppfarten er sperret ved 210 km/t.
Katapult
Når bilen kommer på markedet i 2008 vil den katapulte Hyundai til en høyere liga med hensyn til konkurrenter, sier Steve Wilhite som er USA-sjef for merket.
Genesis skal utvikles og produseres ved Hyundai Motor America, og produsenten lover en velutstyrt og sportslig sedan med meget høy kvalitet til en pris som starter på godt unna 30.000 dollar.
Vektfordelingen er 53:47 foran / bak og ZF 6-trinns atomatkasse er standard. Det samme er ESC stabilitetskontroll og åtte kollisjonsputer – noe som slettes ikke er en selvfølge i USA.
Selv om bilen langt fra kan måle seg med store amerikanske sedaner, har den mål som i vår verden gjør den til en fullvoksen sedan. Over en akselavstand på 2.935 mm har Genesis en lengde på 5.005 mm, en bredde på 1.863 mm og en høye på 1.490 mm.
Det høres absolutt ut som Hyundai mener alvor med bilen. Og mens vi venter på 2008, kan vi jo hygge oss med gamle låter av det legendariske bandet med samme navn selv om det har vært lite å høre fra den kanten siden 1998.