-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Subarus nye versting
Petter Solberg følger nok spent med på utviklingen av nye Impreza WRX STi. Den er nær beslektet med hans neste rallybil.
HER FINNER DU ALLE NYHETENE FRA TOKYO
Nå er vel forhåpentligvis utviklingen av rallybilen kommet minst like langt som gateversjonen – bilen som går under betegnelsen Impreza WRX STi.
Mens de første nye Imprezaer allerede ruller på norske veier, får den sinteste utgaven sin debut på Tokyo-utstillingen i oktober og er leveringsklar først neste år. Med god hjelp fra Carparazzi kan vi imidlertid presentere de første bildene av kruttønna nå.
Boxer
STi-utgaven drives av en 2,5-liters turbo boxermotor som har i overkant av 300 hk og et maks dreimoment på rundt 400 Newtonmeter. Den vil i første omgang fordele kreftene via en sekstrinns manuell gearkasse til alle fire hjørner.
En ny automatisert manuell kasse er under utvikling fra spesialfirma Aisin, og denne forventes å være på plass i 2009 når nye Impreza får sin første facelift. Dermed kan Subaru-modellen møte motstanden fra erkerival Evo X som får såkalt paddle shift allerede ved lanseringen neste år.
Det ble en lang tur hjem da vi for noen år siden fikk lagt våre hender på rattet av en WRX STi.
Unik
Som du ser av bildene får toppmodellen i Impreza-familien en rekke spesielle detaljer, deriblant eget panser, grill og bred frontfanger med store luftinntak.
Brede hjulbuer gir plass til 18-tommers hjul, og bak disse sitter kraftige bremser fra Brembo. Kundene kan forvente et enda bedre 4WD-system enn hos forgjengeren samt et optimalisert chassis.
Innendørs er nye Impreza mer påkostet med dyrere materialer, og STi-logoen står godt synlig på bøtteseter med solid sidestøtte. Bilen vil utvilsomt finne sin menighet, og mange av dem vil bli ombygd til renspikka rallybiler.
Så får vi håpe nye Impreza bringer Solberg bedre resultater enn han har oppnådd de siste årene. Og kanskje en ny VM-tittel.