-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Subaru Impreza WRX STi
Rallybilen er et passende navn på denne – den både ser ut som og føles som den er på vei til startstreken i Rally Akropolis, eller vilket som helst annet rally.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Med bakvinge og stort innsug på panseret er det visuelle i orden, og innvendig er brukt penger på det som betyr noe for fartsfantomer, og lite på andre ting.
Mellom forsetene finner man et hjul som man kan justere midtdifferensialen med, avhengig av underlaget.
2,5-liters boxermotoren har masse kraft, men den er litt nøkkete i forhold til sine konkurrenter. Dette bidrar til at den oppfattes som mer sportslig og rå, noe som understøttes av en svært tettsteget og kjapp gearkasse.
På en såpass svingete bane som Ring Knutstorp blir det mye gearing, men i området mellom 4000 og 7000 o/min trives Subaru'en veldig godt.
Balansen er så god og firehjulsdriftsystemet fungerer så godt at man kan styre bilen med gassen.
Motor: B4 turbo, 2457 ccm
Effekt: 280 hk v/5600 o/min, 392 Nm v/4000 o/min
0-100 km/t: 5,4 sek
Toppfart: 255 km/t
Vekt/effekt: 1495 kg/280 hk = 5,3
Rundetid: 1:15,6 sek
Pris: kr 633.900
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider