-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny Lexus-utfordrer
Tiden flyr – det er faktisk syv år siden jeg var i Toscana og kjørte den nye "folkemodellen" fra Lexus. Nå kommer den i helt ny innpakning.
Syv år er en evighet i bilbransjen. Siden vår første tur i IS 250 og 220d i 2005, har Mercedes lansert ny C-Klasse, Audi ny A4, Volvo ny S60/V60 og, foreløpig sist ut, BMW sin nye 3-serie. Mercedes og Audi har sågar rukket å foreta ansiktsløftninger på sine modeller.
Det er dermed på høy tid at også Lexus kommer på banen med noe nytt dersom de skal henge med i det semi-kompakte premium-segmentet. At noe er på trappene fikk vi klare indikasjoner på under bilutstilling i Paris der Lexus viste LF-CC Concept.
Nå har vi bilder av nye IS under testing i Belgia. Den psykedeliske kamuflasjen gjør det vrient å avdekke detaljer, men vi kan regne med at den får designtrekk fra konseptbilen, selv om de mest ekstreme uttrykkene blir tonet noe ned i produksjonsmodellen.
Dagens modell har vært tilbudt i to karosseriformer, men IS 250C, cabrioleten med automatisk hardtop er et meget sjeldent syn på norske veier.
Mange har nok savnet en sporty stasjonsvogn i IS-serien, det hadde jo forgjengeren. Konseptbilen som sto i Paris var en todørs coupé, men markedet i Europa er utvilsomt langt mer interessert i en ny stasjonsvogn.
Når det gjelder drivlinjer har den norske Lexus-importøren sagt at de ikke markedsfører modeller med dieselmotor – det er jo primært hybrid det fokuseres på i Toyota-familien.
En hybrid drivlinje blir for første gang introdusert i IS-familien når den nye generasjonen debuterer neste sommer, og dette blir selvsagt den mest aktuelle varianten for vårt marked siden den får gunstige avgifter takket være lave CO2-utslipp.
Det er også sannsynlig at vi får se en F-Sport versjon med mindre bakkeklaring og sportslig styling.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 3 nye IS på norske skilter, mens totalen i hele fjor var 17. Selv med helt ny modell forblir IS en nisjemodell sammenlignet med volumselgerne fra de tyske og den svenske konkurrenten.