-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lexus med priser på IS
Med en startpris på under 400.000 går Lexus på jakt etter tyske premiumkonkurrenter med nye IS. Den blir merkets femte hybridmodell i Norge.
Sjefsingeniør Junichi Furuyama har vært klar på at BMW 3-serie er midt i kornet for nye IS.
En mer kompakt hybrid drivlinje med en firesylindret 2,5-liter er helt sentral for Lexus posisjonering, men da vi traff Furuyama i Detroit var han klar på at Lexus hadde satt seg et høyere mål; IS skulle bli mye morsommere å kjøre.
Derfor var det viktig at både han og alle som skulle jobbe med prosjektet visste hva de skulle komme frem til. Resultatet kommer etter uendelig mange testtimer, på testbaner over hele verden – blant dem Nürburgring. Sving for sving har de analysert hvordan den nye bilen oppleves, og sammenlignet det med konkurrentene.
- Jeg har hatt et mål om at nye IS skal være med på å forandre inntrykket folk har av Lexus. Vår fremtid skal handle mer om følelser, mer om aggressivitet og kjøreglede, sa Furuyama.
MER OM IS OG TEKNISKE DETALJER HER
Fra 397.600
Med 99 gram CO2 og kun 5 mg NOx har Lexus regnet seg frem til at nye IS300h har 90.000 lavere avgift enn en bil uten en hybrid drivlinje.
Selv den rimeligste modellen, Comfort, som starter på 397.600 kroner eksklusiv levering, har et rimelig godt utstyrsnivå. De fleste vil nok hoppe til Executive som starter på 426.400 kroner, eller Executive Plus som starter på 458.100 kroner.
Begge disse kan utstyres med ulike pakker som inneholder utstyr som LED-hovedlys, radarstyrt fartsholder og navigasjon.
De som ønsker alt, plukker toppmodellen Luxury, og må lette lommeboka for 528.800 kroner.
For de sportslige
Lexus fortsetter også å komme med et tilbud til de som ønsker et mer sportslig utseende og oppsett for sin bil.
F Sport-versjonen inkluderer utstyr som tøffere front, formstøpte seter, ratt med paddle shift, aluminiumsdetaljer, adaptivt justerbart chassis. I tillegg får du de samme digitale instrumentene som finnes i supersportsbilen LFA.
F Sport starter på 467.500, også her har du ulike former for pakker med større stereo, og LED-hovedlys.
Selger det han får
De første ISene kommer til Norge i juni, og Lexus norske sjef, Jan Christian Holm, melder om god interesse. Han regner med å selge de bilene han får tilgang til i 2013, og IS vil bli et viktig tilskudd for Lexus i Norge.
- Antallet biler avhenger veldig av tilgangen på biler fra fabrikken, men vi har indikasjoner på ca 175 biler i år (fra juni) og alle de skal vi selge! Neste år tror vi på mellom 300 og 350 biler, sier Holm.