-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Jaguar jakter M5
Synes du XFR blir for pinglete som pendlervogn? Nå kommer Jaguar deg til unnsetning med en råere sedan.
Det er liten tvil om at Jaguar har satt siktet på BMW M5 når de nå tester sin nye XFR-S – og selv med en smule maskering ser den definitivt seriøs ut.
Bildene fra våre fotografer hos Carparazzi viser at stylingen for den nye supersedanen står godt i stil med kreftene den bærer.
Ikke minst den gedigne bakvingen bærer bud om at denne skal fungere både i venstrefilen på autobahn, og på en og annen banekjøringsdag om du skulle ha lyst på det.
Vi skal ikke garantere at XFR-S faktisk får en vinge av akkurat denne størrelsen. Kikker vi nærmere på dataene for bilen som har gått mange runder på Nürburgring, der Jaguar jo har sitt eget testsenter, kan det tyde på at det er greit med litt ekstra marktrykk over drivhjulene.
Trenger luft
Forfra er det også lett å skille XFR-S fra XFR med et mye større luftinntak under støtfangeren, og de brede sideskjørtene som følger bilen langs siden.
Alt tyder også på at XFR-S får større sporvidde og fetere dekk – også dette for å bidra til at kreftene skal ned på bakken. Det hele blir nok ganske sikkert akkompagnert av større og kraftigere bremser.
Under panseret er det fortsatt motoren som vi har kjørt i XKR-S, den kompressormatede femliteren, Som i denne versjonen yter 550 hestekrefter og 680 Newtonmeter.
Det er 40 hestekrefter og 55 Newtonmeter mer enn i dagens XFR.
Sammen bør dette sørge for at XFR-S gjør sprinten opp til hundre på 4,7 sekunder – noe som tar den elegant under den plagsomme femsekundersgrensen som XKR er plaget med.
Jakter M5
Mye tyder altså på at det er BMW M5 som har vært siktemålet for den nye bilen.
Riktignok matcher ikke XFR-S helt opp M5 med sine 560 hester og 0-100 på 4,3 sekunder, men stil kan noen ganger kompensere for fart –og vi ser ikke bort fra at Jaguar vil være i stand til det denne gangen også.