-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Mindre Jaguar-SUV
Jaguar er godt i gang med testing av en ny SUV. E-Pace blir navnet.
Mange trodde E-Pace-navnet kom til å bli forbeholdt Jaguars nye elektriske SUV, men slik ble det altså ikke.
Jaguars første dykk inn i SUV-materien kom i form av F-Pace, en bil jeg har veldig sansen for, men det nytter ikke med bare én modell i et voldsomt SUV-hungrig marked.
Møt derfor E-Pace – en SUV med litt mindre fotavtrykk enn F-Pace.
Våre venner i Automedia har knipset SUV-en under vintertesting, og selv den tette kamuflasjen klarer ikke skjule alt den nye bilen vil ha å by på.
Proporsjonene minner om F-Pace, og vi forventer en SUV det blir lett å hvile øynene på. En del designtrekk vil vi nok få fra I-Pace-konseptet også.
Et kort panser kan tyde på at E-Pace utelukkende blir tilgjengelig med firesylindrede motorer. Det vil i så fall være Jaguar Land Rovers Ingenium-motorer – 2-litere både som bensin- og dieselvarianter.
Dieselmotorene vil kunne by på 150 og 180 hestekrefter, mens bensinmotoren har 240 hestekrefter. Det er riktignok ikke usannsynlig at en bensinvariant med litt mindre effekt kan dukke opp også.
Alt dette vil kombineres med både manuell og automatgir – sistnevnte med ni trinn.
Til tross for at bilene er registrert på britiske nummerskilt, har Jaguar klart å registrere bilene uten motorinformasjon. Hos DVLA – det britiske biltilsynet – står bilene oppført med ukjent sylindervolum og CO2-utslipp. Luringer.
Nedarvet plattform
Motorene kjenner vi fra F-Pace og LR-modellene Discovery Sport og Evoque – men der F-Pace er bygget rundt en egen plattform, vil sansynligvis E-Pace måtte «nøye seg» med LR-MS-plattformen fra Discovery Sport, en modifisert Evoque-plattform, som igjen er en tungt modifisert Ford-plattform. Puh.
Korte overheng foran tyder også på at motorene blir tverrstilt, og at innstegsmodellene får forhjulstrekk – noe Jaguars designsjef Ian Callum tidligere har sagt er veien å gå for modeller mindre enn F-Pace.
Likevel; det er firehjulsdrevne modeller som kommer til å selge.
Det faktum at bilen nå testes med et karosseri som ser ut til å være omtrent produksjonsklart betyr at E-Pace sannsynligvis kommer til å lanseres i år. Kanskje er bilutstillingen i Frankfurt i høst arenaen?
Uansett bør bilen lanseres i løpet av 2017, for I-Pace kommer garantert til å stjele overskriftene når den kommer i 2018.