-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Robo Car fra Ji Yue
Dagens kinesiske bil-snakkis
For et års tid siden begynte det å bli snakk om Robo Car i Kina. Det viste seg at Geely og Baidu – en av klodens største på nett og AI – gikk sammen om noe bilproduksjon. Nå er bilen vist, utstyrt med noen spesialiteter som trykk-knapper i stedet for dørhåndtak og dører som er hengslet skrått og bak.
Det eneste som kanskje kan gjøre den interessant er at denne også er bygget på Geelys SEA-plattform. Hvor mange SEA-baserte modeller finnes det egentlig nå?
Et par hundre?
Derfor må man selvfølgelig gjøre noe for å differensiere mellom de forskjellige.
Med Baidus Shanghai Mihang Automotive Co., Ltd., et av verdens store internettselskaper som eier 35 % av nystartede Hangzhou Ji Yu Yue Automotive Technology Co., Ltd., skulle man kanskje tro at autonomi og hysteriske nivåer på oppkobling ble frontet for denne bilen. Men nei da.
Navneforvirring
Den ble opprinnelig vist som konsept i oktober i fjor, og da het den ROBO-01 Lunar Exploration Limited Edition og ble presentert av Jidu.
Men – tunga rett i munnen gutt – i desember fikk vi beskjed om at Jidu Automobile Co., Ltd. ble omskapt til Shanghai Mihang Automobile Co., Ltd.
Men samtidig kunne Weibo-kontoen til Jidu fortelle at det korrekte navnet egentlig var Shanghai Jidu Automobile Co., Ltd, og det er derfra den nye Ji Yue 01 kommer.
U-ratt
Nå er kinesiske motorpresse full av meldinger til de som allerede har tegnet kontrakt på bilen at de har mulighet til å be om å få bilen levert med en helt spesiell finesse.
Og det er faktisk Kinas Industridepartement, CMII, som bidrar til all gleden og begeistringen med melding om at de nå har godkjent et helt nytt ratt til bilen.
U-formet, og ifølge produsenten, med meget bedre sikt gjennom frontruten når du kjører rett frem!
Og det skal ikke engang koste mer.
Med andre ord, uinteressantere kan denne historien vanskelig bli, bortsett fra at det er et nytt eksempel på hvor vanskelig det kan være å holde seg orientert i den kinesiske bilindustrijungelen, og å følge med på nye modeller.