-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Juke på brygga
Nissan forsøker nye veier i markedsføringen. I går åpnet de en "pop-up shop" for Juke på Tjuvholmen i Oslo.
- Nå er det vi som skal oppsøke målgruppen, ikke kundene som MÅ oppsøke oss” sa markedssjef i Nissan, Frode Langli da han åpnet Juke Point i går kveld.
Juke Point er, akkurat som svært meget av markedsføringen bak både Qashqai og nå Juke, åpenbart basert på sentralstyrte ideer. Det er ikke helt sikkert at urbane Banksy-pregede grafittiscener er det som trigger norske kunder mest.
Og det er vel heller ikke helt sikkert at et midlertidig lokale midt mellom BAR og Bølgen og Moi på en oktoberkald Tjuvholmen blir den store salgsutløsende faktoren for denne lille rampe-muntre cross-over bilen heller.
Men med et såpass ambisiøst salgsmål som 150-200 biler pr mnd er det klart man må stå på, og Nissan skal ha ros for at de prøver.
Det var et helhjertet opplegg med der vi møtte mange kjente fjes fra områder der Nissan er sterk på spons (71 grader Nord og ekstremsport-utøvere) og med en opplagt Charlotte Thorstvedt som skivespinner.
Spørsmålet er selvfølgelig om de vil få folk til å komme.
Det er masse aktiviteter rundt stuntet på for eksempel Face, og man skal ha aktiviteter som street dancing og vise frem gatesmarte moter og sportsutstyr i anlegget i løpet av de tre ukene det skal holdes åpent.
Og hele tiden skal den være betjent av selgere som både kan tilby prøvekjøring og gjøre hele salgs- og propaganda-arbeidet.
Mini har klart å kjøre to store events i Oslo i løpet av de siste tolv månedene (uten at det har slått spesiell ut på salgsstatistikken forresten). Og nå er det Nissan som slår til med noe nytt (nytt i hvert fall for Oslo).
Skeptikere peker selvfølgelig på at heller ikke profilen på verken kunder eller de som har produktet plassert som Top of Mind endrer seg merkbart etter slike aktiviteter.
Det vil være synd dersom skeptikerne får altfor rett, for vi trenger noen fargerike innslag i bildistribusjonsbildet innimellom.
Men kanskje ikke Tjuvholmen i oktober er fargerikt nok?