-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Nok et nytt bilmerke
Ut og fly med JuneYao Air
Widerøe var i hvert fall innom både garasjer og camping-hengere – Lillebror – i tillegg til fly-tjenester. Nå prøver en kinesisk kollega seg med komplette biler.
Hvis du flyr med Finnair til Kina og skal videre innenlands, er det store muligheter for at du vil oppdage at du er inni en maskin fra JuneYao Air. De to selskapene deler i hvert fall koder.
Og når du først er om bord i en av deres Airbus, er det de beste sjanser for at du får litt propaganda om at de er i ferd med å bli Kinas ferskeste bilprodusent.
Nr. 302?
Hvorfor i all verden har ikke Norwegian tenkt på noe like morsomt. En «bank» er ganske bleikt i sammenlikning.
I hvert fall har JuneYao Auto nettopp vist elegante bilder av den første modellen de har tenkt å påføre et kjøpeglad publikum.
Vi regner med at bilen vil bli presentert i løpet av neste kvartal, og komme på markedet i 2025 til en pris av 200.000 yuan (gang med 1,5).
Designen kalles, ganske fikst, Ultimate One Box og er basert på «minimalistisk flymaskin estetikk». Hvorpå det presiseres at Dette Er Ikke En SUV!
Egen plattform
Bilen skal være bygget på en egenutviklet batterielektrisk plattform. Skjulte dørhåndtak og trekantruter ved A- og C-stolpen setter sitt preg, sammen med ganske tydelige felger og en hekk som er delt inn i flere lag.
Fronten er den kjente blandingen av null åpning, skarpe LED-lys med klare vinkler og en samling trekanter nær bakken.
Bilen skal åpenbart få alt du måtte trenge av panorama-tak og skal leveres i seks utvendige farger.
Fotos fra interiøret viser en behersket skjerm foran føreren, en svær skjerm i sentrum, og to koppholdere!
One stop
På en pressekonferanse ombord på et av flyene i november snakket selskapet om et JuneYao-reise-strategi. Men egne biler klar for egne passasjerer når de landet og med levering på flyplassen nesten gang de skulle reiser.
Også en form for mobilitets-tankegang. One stop travel experience heter det.
Som vi alle etter hvert vet er det ikke bare å sette i gang med bilproduksjon i Kina. Du trenger offentlig tillatelse før du kan trykke på Start.
JueYao har allerede sikret seg. I juni 2022 kjøpte de en bilfabrikk som bygget noe som heter Yudo Auto (som fremdeles byger noen kompakte SUV-er).
Men egen bil når det er så mange Private Brand-muligheter å kjøpe? Vanskelig å forstå.
De må vite noe om økonomi i bilproduksjon som ikke jeg skjønner.