-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elegant koreaner
Kia lanserer en ny generasjon K5 på hjemmebane. Hos oss kan den på sikt bli aktuell under en annen betegnelse, gitt visse forutsetninger.
Modellen som heter Kia K5 i Korea tilsvarer Optima i Europa og USA. Så når Kia nå viser en ny K5 som skal på markedet allerede i desember, kan vi regne med å se den på vårt kontinent også – om en stund.
Så blir det spennende å se om den kommer med de elementene som kan gjøre den interessant for Norge – i så fall må den få ny hybrid drivlinje og leveres som stasjonsvogn.
Men selv i riktig innpakning blir den neppe noen volumselger – hittil i år er det ifølge OFV registrert 216 Optima på norske skilter, ned fra 555 i samme periode i fjor.
En nær slektning av Optima er Hyundai Sonata som er populær i USA, men den selges ikke i Norge.
Nye Kia K5 har en tiltalende design som er vesentlig mer sportslig enn dagens Optima. Den har mye til felles med Kia Stinger, men K5 er en ren sedan, ikke en kombi som Stinger.
Fronten er aggressiv med Kias haikjeft-grill og store luftinntak nederst. Hekken domineres av en lysstripe som strekker seg fra side til side, samt en diskret spoiler integrert i koffertlokket.
En kromstripe strekker seg fra A-stolpen, over takbuen og hekken og ender opp i A-stolpen på motsatt side.
Dagens Optima har en samlet effekt på 205 hester og et dreiemoment på 375 Newtonmeter. En batteripakke på 11,3 kWt sørger for en elektrisk rekkevidde på 62 km etter WLTP-syklusen.