-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Slik blir nye Sportage
Kia Sportage har vært en populær modell i Norge. Nå kommer koreaneren i helt ny innpakning og blir vesentlig større enn sin forgjenger.
Nye Sportage er blitt så stor at den nå kaster seg inn i et segment hvor det ikke skorter på konkurranse. Ansikt til ansikt møter den Hyundai Tucson - sin søstermodell, og japanske RAV4, CR-V, X-Trail og Outlander.
Sportage FCEV
Kia driver også utstrakt forskning på fremtidens drivlinje med brenselceller. I Paris viser de nye Sportage FCEV med en brenselcelle som yter 80kW og et batteri på 152 volt. Med en hydrogentank på 152 liter montert foran bakhjulene har Sportage FCEV en rekkevidde på 300 kilometer og kan kjøres i temperaturer under frysepunktet.
Bilen skal produseres i små serier for å testes ut i flåtedrift og Kia har som målsetning å ha kommersielt tilgjengelige BC-biler innen 2010. Et årstall de fleste bilfabrikanter har merket av i BC-kalenderen sin.