-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Midtlivsløft for Opirus
Norge er ikke det viktigste markedet når Kia snart lanserer en ny Opirus. Da er den koreanske limousinen mer populær Over There.
Av de til sammen 144.400 Opirus som er solgt siden lanseringen i 2002, er 51.000 skipet til Nord-Amerika. Bilen er aldri solgt ny i Norge, og den situasjonen vil trolig vedvare når den nye modellen lanseres på høstens Paris-utstilling.
For en 3,8-liters V6 bensinmotor med 266 hk er ikke akkurat som skapt for norske avgifter. Maks dreiemoment er 353 Nm ved 4.500 omdreininger. Gjennom en 5-trinns automatkasse kan du foreta akselerasjonen til 100 km/t i løpet av 7,5 sekunder mens potensiell toppfart er 230 km/t.
I tillegg til en lengdeøkning på 20 mm takket være økt overheng bak, er det kosmetiske detaljer som skiller nye Opirus utseende fra den gamle. Innendørs innbefatter endringene nytt dashbord og midtkonsoll samt nye instrumenter. Navigasjon, ryggekamera og multimediaanlegg er med i pakken.
Drar du til Paris i oktober vil du se Opirus utstilt hos Kia. Uten dramatiske endringer i vårt avgiftssystem, vil du neppe se bilen på norske skilter i overskuelig fremtid.