-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Klart for prøvekjøring av Kia Optima SW PHEV
Kia venter seg mye av Optima stasjonsvogn som ladbar hybrid. Snart er den her, men først skal BilNorge prøvekjøre bilen i Stockholm. Så har du noen spørsmål så spør i vei.
Optima er Kias fullverdige familiebil, 4,85 meter lang som først kom som sedan med dieselmotor og deretter som hybrid. Noe senere var det klart for Optima som bensin/elektrisk ladehybrid sedan og dieseldrevet stasjonsvogn.
Men nå kommer Optima også som ladbar stasjonsvogn, priset til 381.400 kroner.
Dette er drøyt 60.000 kroner rimeligere enn ladehybriden av svært populære VW Passat GTE og nær 90.000 kroner rimeligere enn Mercedes C350e.
Motoreffekten i de to førstnevnte er omtrent lik, 218 hk i Passat og 205 hk i Optima.
Godkjent elrekkevidde på Optima etter nåværende målemetode (NEDC) oppgis til 63 kilometer.
Den lange elrekkevidden gjør at Optima kan komme gunstig ut ved en eventuell fremtidig skatteomlegging av de ladbare hybridene hvis elektrisk rekkevidde blir et av kriteriene.
Jeg antar at du slett ikke har fått svar på alle spørsmål du måtte ha om ladbar Kia Optima SW. Så spør i vei.