-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia Picanto: Rimelig frisk
Picanto er Kias nye mini-bil med en startpris på 119.000 kroner. Det er en forbausende god bil koreanerne leverer.
Først publisert i BIL 10 - 2004.
Koreanerne leverer en rekke småbiler til det europeiske markedet, og nye Picanto er utviklet spesielt for Europa. Det er en 5-dørs bil med 3,5 meters lengde, og valget står mellom to firesylindrede motorer på enten 1,0 eller 1,1 liters volum. Neste år skal det også komme en 1,1 liters dieselmotor.
Hva får man så for 119.000 kroner? Jo, blant annet plass for fire gode venner, en responsiv motor, skivebremser foran og bak med ABS og bremsekraftdistribusjon, kollisjonspute for fører, elektriske vinduer, sentrallås, og ikke minst pent utvendig utseende og et friskt interiør. En imponerende liste i denne klassen.
Pluss på litt mer penger så får du sidekollisjonsputer, luftkondisjonering, CD-spiller, fjernstyring av sentrallåsen, elektriske sidespeil og mer til. Det er lett å la seg blende av utstyrslisten, men hvordan er den på veien?
Motoren på én liter er småfrisk og villig i bykjøring, gearkassen er langt bedre enn man forventer i en slik småbil, og styringen er nesten sportslig direkte. Men bare nesten, fordi den gir lite feedback om underlaget. I svinger krenger Picanto lite, og humper i veien takles uten altfor mye uryddighet. Utenfor bykjernen blir det naturlig nok litt smått med krefter, men den har til gjengjeld ganske god støydemping.
Finishen på koreanske biler synes å ta et steg opp for hver nye modell, og Picanto likeså. Kvalitetsfølelsen nærmer seg det man finner i klassen over minibilene. Rattet er justerbart i høyden, men ikke i lengden. Man sitter litt høyt, med grei oversikt. Førersetet har mer lårstøtte enn en del andre i klassen.
Kia Picanto konkurrerer ikke bare på pris, men har i tillegg gode kjøreegenskaper og utgjør et friskt innslag i den minste klassen.
Kia Picanto EX 1.0 liter Team Poiree
Pris: kr. 144.500,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 999 ccm. 45 kW (61 hk) v/5600 o/min. 86 Nm v/4500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 350 x 160 x 148 cm. Akselavstand: 237 cm. Egenvekt m/fører: 982 kg. Tillatt totalvekt: 1350 kg.
Dekk: 155/70R13.
Bagasjerom 157-882 liter VDA.
Tankvolum 35 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 16,3 sek
Toppfart: 152 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,48 l/mil
CO2-utslipp: 118 g/km