-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kilow La Bagnole
Enklere blir det ikke
Det smaker litt av Citroën Mehari dette. Bortsett fra store hjul og eldrift.
La Bagnole heter den og bygges av noen som heter Kilow. Greit navn hvis du ikke vil skrive spesifikasjonene helt ut.
Men denne byr altså på 15 kilow – eller ca. 20 hestekr!
Med mat fra ett batteri på 5,6 kWt kan den klare 80 km/t – med mindre den er sperret på 40 for at den skal være lovlig for 16-åringer. Bruker du to batterier får den en rekkevidde på, påstås det, inntil 140 km.
Akseptable ytelser kommer nok først og fremst av lav vekt: bare 350 kg. Blant annet på grunn av et påbygg av tre med volum på 650 liter og kapasitet på 150 kg, og nesten ikke noe utstyr rundt de to setene – bortsett fra oppvarmet frontrute.
Bilen har en lengde på 281 cm, er 150 cm bred og rager 146 cm over asfalten, så den er åpenbart større enn en Twizy.
Dessuten vet jeg at dekkene er på 130-80 på 17-tommers felger. Og at bakkehøyden da blir 39 cm! Og at den høres ganske ikke akkurat billig ut, til € 9.900.
Kanskje ikke søt, akkurat – men artig?