-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Den flygende B
Egentlig var jeg mest fascinert av Breitling da de fotograferte propellfly. Men så sponset de Bentley på Le Mans.
For Breitling er jo fly. De er vel ingen som har fanget propeller i soloppgang foran Reno-løpene, som de som fotograferte annonser for Breitling.
Et års tid var det sågar en ung norsk fotograf fra Stavanger-kanten som reiste jorden rundt og kunne bestille en Super-Constellation til akkurat den flyplassen klokka akkurat kvart over åtte om morgenen, og som fotograferte underlige Yak-fly langt inne i Mongolia (eller et slikt sted).
John Travolta på sin egen private flyplass, var lenge Breitling for meg.
Nå var det vel egentlig først i 40-årene at denne 1884-etablerte sveitsiske urfabrikken dro på seg luftfart-kred.
Da la de en sirkelformet regnestav utenpå selve huset og fant etterhånden at den var såpass egnet for piloter at de døpte den Navitimer og solgte den rimeligere til medlemmer av Aircraft Owners and Pilotes Association med en egen AOPA logo på skiven.
Da Scott Carpenter ba dem lage en modell med 24-timers urskive, fordi man savnet natt- og dag ute i rommet, og han fikk med seg en slik på sin 1962-tur, kom Breitling virkelig på kartet, og gjorde selvfølgelig en spesiell Cosmonaute Navitimer.
Hard core aeronautic ble Emergency-utgaven, som i tillegg til alt det andre også hadde en liten radiosender for nødsignaler, enten på den sivile eller den militære naudfrekvensen.
Selv om Cospas-Sarsat-systemet sluttet å lytte på disse frekvensene i år, har ikke Breitling endret sin sender – signalet var allikevel aldri sterkt nok til å bli plukket opp av en satellitt.
Men det var i 2001 Breitling gikk bil. Da sponset de det årets Audi-innsats på Le Mans, som av en eller annen grunn ble malt grønn og kalt Bentley til og med 2003. Det var det året Breitling for Bentley ble tilgjengelig for armen din.
Da kom det første armbåndsuret, riktignok bare med BENTLEY i kjedelige bokstaver på skiven. Hvorfor et urfirma med fly-historikk droppet de nydelige vingene på Bentley-logoen, er vanskelig å forstå.
Men den utgaven du finner på dashbordet til Continental GT og de andre modellene, har heldigvis den riktige logoen.
I årene som har gått siden dette samarbeidet oppsto er det kommet en rekke forskjellige modeller, og jeg går ut fra at dersom man er Bentley-eier, er man nesten nødt til å flashe en slik for å være medlem av familien.
Men i den sammenheng synes jeg vel Bentley-sjefen er den cooleste. Når han ikke også er sjef for Bugatti, men utelukkende konsentrerer seg om Bentley, bruker også dr Franz-Josef Paefgen et armbåndsur fra Breitling. Men hans er ikke noe nyrikt 2000-talls eksemplar nei, men en Duograph fra 1942!