-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Graham- Brawn GP
Ikke at jeg skal forsøke å fortelle dere hva dere skal satse på, i retning av tipping eller verdiøkning. Men jeg har på følelsen av at av de rundt to dusin klokker som dere vil finne på årets julekalender før julaften, er det denne som vil bli den mest sjeldne.
Graham i seg selv er et klokkemerke som ikke er hver dag.
Nå skal ikke jeg påstå at merket har røtter som går direkte tilbake til midten av 1700-tallet og til George Graham.
”Kronografens far”, mannen som fikk bestilling fra Greenwich Royal Observatory, stedet der streken går, på en Master Clock. En som skulle sette Greenwich Middel Tid, og som skulle brukes av astronomene i deres forskning.
Men ur-merket Graham bruker nå navnet for alt det er verd, og forteller at de bygger armbånds-maskiner, og at dette er det britiske klokkemerket bygget av sveitsere.
Avant garde, eksklusiv, original og med leken estetikk er elementer du vil finne i disse klokkene, får vi også vite.
Men det er altså ikke bare på grunn av slike egenskaper, og fordi merket i seg selv er ganske sjeldent, jeg tror det kan være god grunn til å satse på disse.
De koblet seg jo opp mot det ferske Brawn Formel 1 teamet tidligere i år, uten egentlig å vite at det gikk mot et VM. Men da det var et faktum, ble dette selvfølgelig melket for alt det var verd.
Ikke noe å si på det, men her er et klokkemerke og et Grand Prix team som aldri vil kunne gjenta denne suksessen. For nå skal laget hete Mercedes, og uansett hvordan det går, vil Graham og Brawn aldri mer kunne lage en Formel 1 VM klokke..
Med andre ord, dette vil være en klokke som feirer det eneste kom-vant-forsvant (på ett år) Formel 1 VM noensinne.
La det også være nevnt at Graham er ikke helt nye i forhold til bil. De siste årene har de hatt noe som het Chronofighter RAC – oppkalt etter Royal Automobile Club. Den har, står det, en ”palette” som minner om rattet på en racerbil for at du ”skal få et bedre grep”.
Jeg vet ikke jeg heller.