-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Italienske røtter
Paul Wyler ble født omtrent samtidig med Fiat og begynte å lage egne klokker i Basel i 1924. Hans største kunde ble tidlig den Milano-baserte Binda-familien, og det tok ikke lang tid før de overtok. Så om Wyler i dag er sveitsisk eller italiensk, er egentlig et definisjonsspørsmål.
Binda-Gruppen, med adresse Milano, eier Wyler Genève, så sannsynligvis har vi her sveitserur laget av et italiensk selskap.
Nå høres dette kanskje ut som en produsent av dusinvarer, men Paul Wyler var en skikkelig urmaker som gjorde en rekke forbedringer på urverk, såpass fundamentale at det endte med en rekke spennende patenter i hans navn.
Noen som nød godt av det, var det italienske World Cup fotballaget som fikk spesiallaget Wyler-klokker med det som da ble betegnet som et sportslig preg. Om det var Wyler som inspirerte aner vi ikke, men det var dette laget som for første gang kunne hente hjem bøtta for Italia.
20 år senere gjorde de et nytt stunt – to klokker ble droppet fra toppen av Eiffel-tårnet. En notarus publicus sjekket etterpå og ga klokkene attest for at de fremdeles jobbet perfekt etter dette 300 meters fallet.
Etter dette var det fast takst at når du skulle se på et Wyler-ur, slapp selgeren det ”uheldigvis” i gulvet rett foran deg, for å vise hvor solid det var.
Og derfra til bil var det plutselig ikke så langt – det er ikke mange år siden en ny Wyler-modell ble introdusert ved å bli overkjørt, mange ganger, av en bil. Ingen skade.
Hva slags bil det var aner jeg ikke, men det var sikkert ikke noe med Zagato-karosseri.
Men for et par år siden gikk Milanos karosseristolthet Zagato til Wyler og fikk laget en meget begrenset serie på 25 meget spesielle Zagato-klokker.
Hva som egentlig var så veldig Zagato med designen? Spør ikke meg, jeg har alltid oppfattet Zagato som noe av det magreste som finnes – denne var heller ganske feit. Men serien ble revet bort.
Nå er de forresten på’n igjen. De skal laget klokker til neste års Dakar-rally som, akkurat som navnet ikke sier, skal gå fra Buenos Aires over det tørreste området på jorden, og langt ned i Chile. Til fortvilelse, skulle man tro, for en klokkesponsor, kjører man loopen mot urviseren!