-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
TAG Heuer
La oss like godt slå til med det klokkemerket som vel, mer enn noe annet, er assosiert med biler. Hvilket annet klokkemerke har for eksempel hatt navnet sitt på en Formel 1 motor.

I 1984 til 1987 ble tre VM for konstruktører vunnet av McLaren med TAG-motor og med førere som Alain Prost og Niki Lauda.
Nå må jeg tilstå at for meg har TAG Heuer til de grader vært bilsportens ur at jeg hadde ikke en eneste mistanke om at vi her snakker sveitsisk klokketradisjon.
Røttene går tilbake 150 år, da Edouard Heuer konstruerte et eller annet som fremdeles er i bruk i moderne mekaniske urverk.
Selskapets Autovia kom i 1930-årene, da begynte bil-forbindelsene. Dette var en klokke som skulle festes på dashbordet og ta rundetider. AutoGraph kom tidlig i 50-årene, så fikk vi legendariske Sebring i 1958, også den egentlig en dashbord-klokke.
I 1962 var Heuer første sveitsiske klokke som ble med en bemannet tur ut i rommet, og så begynte motortiden for alvor. Først med Carrera i 1963 – fremdeles bestyrt av Heuer-familien. Designeren var Jack Heuer.
Steve McQueen brukte en Caliber 12-klokke i sin Le Mans-film, den klokken het av en eller annen grunn, bare McQueen Monaco etter det, og navn som Heuer Daytona, Montreal, Silverstone, Monza og Jarama dukket opp, alle med Caliber 12 som kjerne.
Og gjennom samarbeidet med McLaren, har det selvfølgelig dukket opp navn som har med Porsche eller Mercedes å gjøre.
SLR er en spesielt vulgær utgave.
TAG navnet kom inn i 1985 da dette hi-tech selskapet kjøpte klokkemakeren, og i dag er de eid av det konglomeratet som inkluderer Louis Vuitton og Moët Hennesy.
Klokken vi har valgt ut, er en av Monaco V4-serien. Ikke fordi den er styggere eller mer klumpete enn de andre (eller smekrere og lekrere), men fordi de drives litt morsomt.
Her er det beltedrift, der andre bruker tannhjul, det ligner meget mer på dagens drift av overliggende kamaksler.
Det som er litt morsomt med klokker, er at svært ofte knyttes det ansikter til dem. Her vet vi for eksempel at mesterurmakeren heter Philippe Dufour, mens designeren heter Francois Ruchonnet. Det står et sted at helt opptrukket har klokken en magasinert energi på 4 ganger 375 gram. Det høres ut som mye.
Det er kanskje også verd å nevne at TAG Heuer har sluppet en spesiell serie (4.000 enheter) Monaco-klokker i anledning 75 år siden Steve McQueen ble født.
Det som imidlertid er litt trist, er at egentlig skulle den vært oppkalt etter Jo Siffert, fantastisk sveitsisk Grand Prix-fører, den første racerføreren Heuer sponset, og som brukte McQueen klokken lenge før amerikaneren kom til Europa. Men McQueen er vel et bedre navn.
Ellers kan jeg fortelle dere en del om den TAG-Heuer klokka som kommer sammen med McLarens produksjonsbil neste år. For eksempel kunne jeg beskrevet de nye, meget spesielle skruene i detalj, og fortalt hvor inspirasjonen er hentet fra.
Men det gjør jeg ikke, for da får jeg aldri komme tilbake.