-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Første SUV med RS-logo
Skoda tar med seg en sportslig variant av Kodiaq til Paris-utstillingen.
Modellen er Skoda Kodiaq RS, og det er første gang Skoda benytter RS-betegnelsen, eller vRS som den egentlig er, på en SUV.
Her får vi de to første offisielle bildene som ikke avslører særlig mye. Men det skal ikke så mye fantasi til for å danne seg et imaginært bilde av hva vi har i vente.
I anledning lanseringen av første RS-SUV har Skoda redesignet logoen som har vært benyttet på selskapets mest sportslige modeller siden første Octavia RS ble lansert i 2000.
Bokstavene står for Rally Sport og ble første gang benyttet på to rally prototyper i 1974, Skoda 180 RS og 200 RS.
Disse dannet grunnlaget for 130 RS, også kalt Østblokkens Porsche – en bil som oppnådde stor suksess i rally, ikke minst med norske John Haugland bak rattet. Han var fabrikkfører for Skoda i en årrekke.
Kodiaq RS er utstyrt en 2,0-liters dieselmotor god for 239 hester og et dreiemoment på 500 Newtonmeter.
Ifølge Skoda er dette den kraftigste produksjons-diesel-motor de noen gang har benyttet i sine mer enn 120 aktive år.
Firehjulsdrift er standard for å få kreftene effektivt ned i underlaget. Girkasse nevnes foreløpig ikke, men det vil forundre meg om Skoda ikke velger en DSG-kasse til denne.