-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Prius oppgraderes
På L.A. Auto Show viser Toyota en oppgradert Prius. Spesielt én detalj har interesse for norske kunder.
Firehjulsdrift er jo pop i vinterlandet Norge, og nå lanseres Hybrid AWD-i i forbindelse med at Prius får et ansiktsløft.
Toyota omtaler det som et nytt intelligent, elektrisk AWD-system som byr på bedre kjøreegenskaper og økt fremkommelighet.
Systemet anvender ifølge Toyota en egen, momentsterk elmotor for å drive bakakselen ved behov. Denne er konstruert for automatisk å slå inn når man akselerer fra stillestående og opp til 10 km/t.
Den trer også i funksjon når sensorer oppdager at dekkene har lite grep, som på snø og is, i hastigheter mellom 10 og 70 km/t.
Den ekstra el-motoren er kompakt og lett. Systemet krever ingen differensial eller mellomaksling, så bagasjeplass og forbruk påvirkes ifølge Toyota i svært liten grad.
Hybrid AWD-i-modellen har et nytt, kompakt nikkel-batteri som er designet for å yte optimalt også under kjølige forhold. Prius med forhjulsdrift er utstyrt med et nytt litium-ion-batteri.
I tillegg til elektrisk firehjulsdrift er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør samt elektroniske oppgraderinger som skiller nykommeren fra dagens Prius.
Mens amerikanerne kan se modellen utstilt i Los Angeles nå, må vi i Europa vente til bilutstillingen i Brüssel i januar.