-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Prius oppgraderes
På L.A. Auto Show viser Toyota en oppgradert Prius. Spesielt én detalj har interesse for norske kunder.
Firehjulsdrift er jo pop i vinterlandet Norge, og nå lanseres Hybrid AWD-i i forbindelse med at Prius får et ansiktsløft.
Toyota omtaler det som et nytt intelligent, elektrisk AWD-system som byr på bedre kjøreegenskaper og økt fremkommelighet.
Systemet anvender ifølge Toyota en egen, momentsterk elmotor for å drive bakakselen ved behov. Denne er konstruert for automatisk å slå inn når man akselerer fra stillestående og opp til 10 km/t.
Den trer også i funksjon når sensorer oppdager at dekkene har lite grep, som på snø og is, i hastigheter mellom 10 og 70 km/t.
Den ekstra el-motoren er kompakt og lett. Systemet krever ingen differensial eller mellomaksling, så bagasjeplass og forbruk påvirkes ifølge Toyota i svært liten grad.
Hybrid AWD-i-modellen har et nytt, kompakt nikkel-batteri som er designet for å yte optimalt også under kjølige forhold. Prius med forhjulsdrift er utstyrt med et nytt litium-ion-batteri.
I tillegg til elektrisk firehjulsdrift er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør samt elektroniske oppgraderinger som skiller nykommeren fra dagens Prius.
Mens amerikanerne kan se modellen utstilt i Los Angeles nå, må vi i Europa vente til bilutstillingen i Brüssel i januar.