-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Prius oppgraderes
På L.A. Auto Show viser Toyota en oppgradert Prius. Spesielt én detalj har interesse for norske kunder.
Firehjulsdrift er jo pop i vinterlandet Norge, og nå lanseres Hybrid AWD-i i forbindelse med at Prius får et ansiktsløft.
Toyota omtaler det som et nytt intelligent, elektrisk AWD-system som byr på bedre kjøreegenskaper og økt fremkommelighet.
Systemet anvender ifølge Toyota en egen, momentsterk elmotor for å drive bakakselen ved behov. Denne er konstruert for automatisk å slå inn når man akselerer fra stillestående og opp til 10 km/t.
Den trer også i funksjon når sensorer oppdager at dekkene har lite grep, som på snø og is, i hastigheter mellom 10 og 70 km/t.
Den ekstra el-motoren er kompakt og lett. Systemet krever ingen differensial eller mellomaksling, så bagasjeplass og forbruk påvirkes ifølge Toyota i svært liten grad.
Hybrid AWD-i-modellen har et nytt, kompakt nikkel-batteri som er designet for å yte optimalt også under kjølige forhold. Prius med forhjulsdrift er utstyrt med et nytt litium-ion-batteri.
I tillegg til elektrisk firehjulsdrift er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør samt elektroniske oppgraderinger som skiller nykommeren fra dagens Prius.
Mens amerikanerne kan se modellen utstilt i Los Angeles nå, må vi i Europa vente til bilutstillingen i Brüssel i januar.