-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
100-åring uten tak
Det var ikke bare Aston Martin som kapper vekk taket i anledning Pebble Beach. Lamborghini gjorde også det.
Til Genève-utstillingen hadde Lamborghini bestemt seg for å feire grunnleggeren, Ferruccio Lamborghinis 100-års dag med en spesialmodell.
Centenario het den selvfølgelig, priset til rundt 2 millioner dollar – alle de 20 eksemplarene som skal bygges er for lengst bortbestilt.
Nå regner jeg med at de som skrev seg på den listen var fullstendig klar over at det ville komme en oppfølger, med litt mindre.
Det skjer alltid.
Det skjedde nå sist, som vi har sett, med Astons Martins siste Zagato-spesial, som er enda ferskere. Med tak til Villa d’Este i juni. Uten tak til Pebble Beach i august.
Men hvis Lamborghinien er litt mindre ny, Genève fant sted i mars, er til gjengjeld denne modellen enda mer eksklusiv. Aston Martinen skal bygges i 99 eksemplarer ganger to. Lambo nøyer seg med 20 av de med tak, og 20 av de uten.
Det hele er bygget oppå en Aventador, 6,5 liter, ikke en turbo så langt øyet kan se, 759 hester og rødlinjet på 8.600 omdreininger, firehjulsdrift og en ganske smart bakhjulsstyring.
Og så har den litt spennende aero da, blåst diffuser, som ble forbudt på Formel 1, og en hekkspoiler som ikke bare løfter, men som kan bevege seg 15 grader.
Taket er bare tatt bort, du får det ikke med som en separat plate en gang. Så hvis det regner får du sette opp farten, så fyker vel regndråpene over.
Lamborghini sier ikke noe om hvor fort du kan kjøre for å løse den floken, de sier bare at toppfart er over 350. Kanskje ikke så smart, allikevel, å forsøke på våt vei?
Lambo antyder også at uten tak vil den av en eller annen grunn bli 10 % dyrere enn den med.
Og selvfølgelig kan du få den i hvilken finish du vil, men det er mulig noen har fått en god idé etter å ha sett Quaile-bilens spesielle matte sølvfarge – døpt Argento Centenario.