-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Lekent fra Lambo
De siste ukene har denne spesialutgaven av Lamborghini Urus dukket opp ved Nürburgring.
Siden den bærer påskriften Rescue Car og #Since we made it possible, må vi anta at den er tiltenkt en funksjon. Den kunne jo for eksempel passet inn i et filmprosjekt eller fungert som følgebil i et rally, men det vet vi ikke noe om.
Bildene avslører uansett at bilen er kraftig modifisert sammenlignet med en standard Urus – sikkert ikke med hensyn til drivlinje – 650 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter burde vel være tilstrekkelig.
Urus har jo en fireliters twin-turbo V8 som får den voksne SUV-en 100 i løpet 3,6 sekunder og videre til en toppfart på 305 km/t. Men denne redningsbilen skal nok neppe opp i slike hastigheter.
Trolig skal den rett og slett fungere som rednings- og supplybil når Lamborghini tester i ekstreme lokasjoner som arktiske strøk og i ørken.
Som du ser er fronten utstyrt med «kufanger» og vinsj. Fargekombinasjonen sort og gult gjør at bilen er godt synlig, og til og med felgene har denne kombinasjonen.
Den solide takgrinden med lysbar i front ser ut til å kunne bære noen kilo – ekstra hjul kanskje? På førersiden har den uttrekkbar markise. Andre detaljer er ekstra speil og en solid dekkholder som gir ekstra beskyttelse i hekken.
Trolig får vi se mer til den spesielle Urusen i forbindelse med spionbilder fra det kalde nord i løpet av vinteren.