-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Urban og fargerik
En ny «verdens minste»?
Konkurransen om å være verdens minste bil har pågått en stund. Nå melder en ny deltaker seg på – og den har til og med plass til to.
Siden lille Lampago – spansk for lyn (åpenbart ironi) – ikke kan være mindre enn forbildet, Brütsch Mopetta, eller den som Top Gear gjorde så berømt, Peel P50, kan kanskje Lampago smykke seg med tittelen Verdens Minste toseter?
Jeg aner ikke – egentlig vet jeg ikke hvem som lager den heller, bortsett fra at de oppgir et telefonnummer med forvalg 0090 – som er Tyrkia.
Kanskje har vi plutselig enda en ny bilprodusent i Tyrkia, men jeg tror i så fall at jeg kan garantere at dette ikke er et av president Erdogans prestisjeprosjekt på linje med den nye TOGG.
Unnselig
Lampago er nemlig liten, unnselig og uten særlig prestisje – bortsett fra at gamle biler i dette segmentet begynner å få utrolig høye priser i auksjoner nå. 3-400.000 kroner for en gammel mopedbil gir en kilopris på høyde med noen av de bedre Ferrariene.
Men når sant skal sies vet jeg heller ikke om Lampago virkelig er i produksjon eller om den bare er lekre data-tegninger.
På den andre siden er noen av detalj-bildene såpass fine at det faktisk ser ut som de finnes på virkelig, og at kjøretøyet i så fall er utført i en kvalitet og med materialer som en stakkars Peel aldri har vært i nærheten av.
Som bildene viser er det snakk om en trehjuling, ett hjul foran, og to plasser i tandem. Det fortelles om et stort digitalt innhold, uten at jeg har oppdaget mer enn en digital termos, et digitalt display og LED lys.
Fargerik
Bortsett fra 1000 W motor og 60V/30 Ah batteri med 40-70 km rekkevidde, aner jeg heller ikke noe om påståtte spesifikasjoner, men det ser ut som den kan leveres i en rekke farger og med stort utvalg valgbart ekstrautstyr.
Selvfølgelig fullstendig ubrukbar, bortsett fra at den kan være et muntert accessoire for folk som er ute etter et litt annerledes fashion statement.
Selv syns jeg det er gøy at folk driver med slikt, men jeg kunne tenkt meg en litt mindre åpenbar kopi av en fremdeles ganske velkjent original.
Og det hører med til historien at det lages ganske troverdige replikaer av originale, en-seteren Brütsch Mopetta. Med en slik slipper du også å ta med deg en masete passasjer i baksetet som klager over trekk og at det begynner å regne.