-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mitsubishi Lancer Evolution IX
Evo'en er også i høyeste grad en rallybil, men den er mer snill og tilgivende enn Subaru'en.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Den har også et noe bredere motorregister, uten spesielt merkbare topper. Gearkassen er ganske myk i skiftene, men tåler kjapp og tøff behandling.
Den aktive senterdiffen har tre programmer man kan velge, for asfalt, grus eller snø og is. Det funker godt, men systemet gjør mye av jobben for deg uten at du har siste ordet.
Evo'en har en fiffig innretning i bakakselen som overfører moment fra innerhjulet til ytterhjulet i krappe svinger, kalt Super Active Yaw. Dette systemet fungerer meget godt når man kjører på bane, og det virker som om det er umulig å få bilen ut av idealsporet.
Man kan korrigere midt i svingen, og likevel lystrer bilen uten noen innvendinger. Evo'en er kort og godt lett å be, og den gjør deg ofte bedre enn du faktisk er.
Og derfor sanket den poeng fra tre av de deltagende bladenes juryer i Topp 10-lista.
Motor: R4 turbo, 1997 ccm
Effekt: 280 hk v/6500 o/min, 355 Nm v/3500 o/min
0-100 km/t: 6,1 sek
Toppfart: 250 km/t
Vekt/effekt: 1540 kg/280 hk = 5,5
Rundetid: 1:16,1 sek
Pris: kr 603.400
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider