-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Neste Evo blir dieselhybrid
Det har lenge gått rykter om at Mitsubishi ville droppe sin rallyhelt Evo fra programmet. Nå ser det ut som om Evo gjenoppstår som dieselhybrid.
De ulike versjonene av Mitsubishi Evo har vært en våt drøm for mange rally- og gatebilentusiaster, men kravene til lavere utslipp har gjort det en vanskelig vei å fortsette på for japanerne.
Nå tyder alt på at bilen som vil bære navnet Mitsubishi Evo XI kommer som dieselhybrid.
Mitsubishi-sjef Osamu Masuko har sat at selskapet vil starte arbeidet med bilen neste år, og at den vil være klar i 2014.
Vil endre image
I Norge har Mitsubishi har stor suksess med sin lille elektriske iMiEV, og det har vært viktig for selskapet å fjerne seg fra imaget man har bygget opp med serien av rallybiler med firehjulsdrift og enorme krefter.
Nå handler alt om CO2-utslipp og et forsøk på å bli sett på som et selskap som tar ansvar for miljøet.
Det er imidlertid mer som skal til for å stå frem som «grønne» i en verden der mange bilprodusenter kjemper om oppmerksomheten.
Derfor ser man etter en mulighet til å levere ny teknologi i en pakke der man spiller på historien.
Spørsmålet er om avstanden mellom en dieselhybrid og de fantastiske minnene jeg og mange andre har fra en snerrende turbomatet bensinmotor blir for lang.
VI KJØRTE TOMMI MÄKINEN EDITION I 2001
Flere følger etter
Dieselhybriden blir trolig også ladbar. Stemmer ryktene kommer også Mitsubishi til å bruke samme løsning i sin store firehjulsdrevne Pajero, noe som selvsagt kan bli avgjørende for å kunne produsere en slik bil i fremtiden.
Ser vi på hvilke biler som deler plattform hos Mitsubishi i dag, er det ingen grunn til at ikke også andre modeller, som ASX og Outlander kan få den samme drivlinjen.