-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Men er det ikke ?
Hvorfor presenterer vi spionbilder av en Opel som allerede er på markedet? Ikke la deg lure - dette er noe helt annet.
Opel Astra GTC , 3-dørsutgaven av Opels utfordrer i kompaktklassen, ble lansert for et år siden. Riktig nok er den fortsatt er et sjeldent syn på norske skilter - her i landet foretrekker som kjent de fleste biler med fem dører.
Men dette er ingen Opel, selv om noen prøver å lure oss til å tro det. Dette er en spansk utfordrer som ikke har vært representert i Norge på flere år, selv om de etter vår mening lager stilige og smarte biler.
Vi snakker selvsagt om den spanske VW-armen, Seat, og modellen våre spionfotografer har festet til minnebrikkene er en 3-dørsutgave av Leon. Bilen er basert på samme plattform som nye Golf VII og selges i dag i 5-dørsutgave.
Men her er den altså i en mer sportslig innpakning for de som er mer opptatt av utseende enn praktiske egenskaper.
Det er detaljer som de markante skulderlinjene, speilhusene og hjulene som avslører at dette ikke er en Astra, men Seats utfordrer i klassen.
Som “broren” med 5 dører har den Seats nye design, som vi første gang så på konseptbilen Ibe på Genève-utstillingen i 2010. Og sannsynligvis står den som produksjonsklar modell på den sveitsiske bilutstillingen våren 2013.
Seat er det merket som sliter mest i VW-familien, og i dag er det bare Polo-baserte Ibiza som kan regnes som volumselger. Nå håper Seat at Leon med sine to karosseriformer kan oppnå et salg på rundt 200.000 biler i året.
Det er ingenting som tyder på at Seat gjør et nytt fremstøt i vårt marked, og spanjoler flest har nok helt andre tanker enn å anskaffe seg en ny bil for tiden.