-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Har alt - men noe mangler
Nye Lexus LS460 har alt du kan drømme om, fullspekket med elektronikk og komfort – en liten festning av sikkerhetsutstyr. Det mangler bare litt sjarm og dynamikk.


Lexus LS460
Først publisert i Bil 2/3 - 2007.
Lexus LS460 er en forsmak på den virkelig revolusjonerende bilen som kommer neste år, nemlig LS600 med en hybridløsning verden ikke har sett maken til. Kombinasjonen av V-åtter og el-motor – med firehjulstrekk som standard.
Takket være norske bilavgifters bonus til hybridbiler kan den avanserte LS600 få nesten den samme prisen som LS460. Så den som vil legge 1,4 millioner kroner på bordet for en Lexus bør vurdere å vente til 600 kommer.
Har alt + litt til
Lexus LS skal være det ypperste av det ypperste. Den har ikke bare kvalitet som overgår det meste – den er så pakket med utstyr og elektronikk at man nesten må på en måneds kurs for å lære hvordan alt fungerer.
Hovedvekten er lagt på at føreren skal få ulike former for assistanse hvis det skulle skje noe uforutsett på veien. For eksempel finnes mikrobølgeradar som registrerer unormale objekter i kjørebanen.
Variabel utveksling av styringen sørger for at bilen reagerer raskere på ordre fra føreren. Et driver monitoring system overvåker førerens hodebevegelser. Skulle føreren se til siden og det oppstår en farlig situasjon foran bilen, vil systemet for pre-crash tre i funksjon.
Mikrobølgeradaren har integrert infrarødt kamera som oppdager hindringer selv i mørke. Lexus hevder at systemet vil registrere om det er en elg i lendet foran bilen. Radaren vil oppdage og gi beskjed til føreren om at det er en gjenstand i bevegelse foran bilen eller ved veien.
Står bilen stille, vil radaren registrere om noe skummelt er i ferd med å skje også bak bilen. Oppdages en mulig kollisjonsfare iverksettes automatisk pre-crashfunksjonen som bl.a. beveger hodestøttene framover som beskyttelse mot alvorlige whiplashskader.
Perfekt og kjedelig
Bilen blir på mange måter så gjennomført perfekt at den blir kjedelig. Noe av gleden ved å kjøre bil forsvinner. Man sitter behagelig og dannet bak rattet omgitt av verdens beste radioanlegg med 19 høyttalere. Alt bare glir forbi som i en film.
Inne i bilen er det ikke en lyd å høre fra motor eller trafikken for øvrig, man er innelukket i sin egen Lexus-verden. Dette er med andre ord ikke bilen for den som er glad i en utfordrende kjøretur. Det er derimot den perfekte bilen for den som alltid sitter i baksetet.
Kort om bilen: