-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt bilmerke fra Kina
De av dere som virkelig er inne i bilmerker vil vite at Lifan ikke har vært på kartet før. De av dere som virkelig kan det vil kanskje også vite at Lifan er en av Kinas største motorsykkelprodusenter.
Nå skal konsernet - som faktisk eier et av Kinas best kjente merkevarenavn og som også driver en av de beste fotballklubbene, og er stor på mineralvanntapping - også begynne med biler. I fjor kjøpte de en ferdig bygget bilfabrikk og i løpet av et snaut år har de fått bilen frem. 520 heter modellen, og den er utviklet lokalt.
Ikke av Lifan riktignok, de har sikkert nok med et par nye motorsykkelmodeller hver måned, men av, i første rekke, Haiman Mazda. Dette er et selskap under den enorme First Automobile Works, et selskap som blant annet jobber sammen med Volkswagen og som produserer Yaris sammen med Toyota. I tillegg har de en rekke egne produkter, deres første bil kom faktisk for nesten 50 år siden, i 1956.
Haiman Mazda har i første rekke hjulpet til med selve fabrikken og produksjonsprosessen, mens andre selskaper i FAW-gruppen har bidratt med konstruksjon og design. Det eneste som kommer utenfra er drivlinjen for forhjulsdrift-bilen: den er hentet fra Tritec i Brasil. De av dere med en smule Mini-erfaring vet hvor bra det er, Lifan kjøper nemlig den samme pakka som sitter i Mini Cooper (og som også brukes av en annen kinesisk bil: Chery Fengyun.)
Vi kan vel kalle bilen kompakt i stedet for liten, den måler 437cm i lengden, 170 i bredden og 147 i høyden. Vekten, med fullt sikkerhetsutstyr og kollisjons-struktur etter vest-målestokk, er 1155 kg.
Bilen blir vist på Shanghai-utstillingen, den kommer i lokalt salg i juni og eksporten starter i oktober. Iran later til å bli det første eksterne markedet.