-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Continental er tilbake
Når New York åpner dørene til sin bilutstilling mot slutten av uken er et av de mest kjente modellnavnene på plass igjen. Lincoln Continental.
Jeg tror ikke det har vært noen Continental siden starten på 2000-tallet. Men navnet lever fremdeles som et eksempel på noe særdeles luksuriøst og eksklusivt.
Man kan kanskje si at Ford ikke var spesielt heldig med timingen, den første Continental ble bygget som Edsels Fords egen privatbil, han skulle bruke den på en ferietur tidlig i 1939. Den ble såpass vellykket at han bestemte seg for at den skulle i produksjon.
Så gjorde Pearl Harbour at amerikanerne fikk andre interesser noen år, men så snart krigen var slutt kom Continental i produksjon igjen. Den hadde et langt opphold på femti-tallet, men kom tilbake. Har hatt et langt opphold nå – men ser igjen ut til å komme tilbake.
Produksjonsklar
Den dukker nemlig opp som såkalt konsept på påskens bilutstilling, men det er helt klart at her har vi en full-size sedan som er klar til å bli produsert.
Ford har flørtet med Continental-begrepet lenge. I 2002 viste de en konseptbil som het Continental – som norske Per Ivar Selvaag hadde mye av ansvaret for. Men dagens debutant slekter kanskje mer på Interceptor-konseptet fra 2007.
Slik den står nå er det imidlertid ikke mye av det gamle som henger ved. Dette er en up-to-date design som, i hvert fall på bilder, ser fantastisk ut.
Smarte seter
Det er ikke mye konkret som er sluppet om dette prosjektet ennå, bortsett fra at konseptbilen står på 21-tommers hjul og at det legges enorm vekt på luksus.
Setene kan for eksempel reguleres med 30 forskjellige muligheter for å ta vare på alle kroppsvekter og -former. Og interiørmaterialene skal være «de mest sensuelle» noensinne.
Så sies det at under panseret ligger det akkurat nå en 3-liters EcoBoost V6 motor.
Selv om vi egentlig ikke har noe med dette å gjøre, kan vi allikevel håpe på bakhjulsdrift?