-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Lotus Theory 1 Concept
Lotus med sentrert førersete og 1000 hk
Lotus viser fremtidens design for merket gjennom Theory 1 Concept – en elektrisk sportsbil med 1000 hestekrefter.
Lotus har avduket Theory 1 Concept for å signalisere designretningen de skal bevege seg i når de skal utvikle erstatningen for Emira.
Theory 1 tar utgangspunkt i merkets fortid, spesielt modeller som Type 72 Formel 1-bil, de tidlige Eleven-racerne og Esprit som forlot samlebåndet i 2004.
Konseptet har et sentralt plassert førersete, som legendariske McLaren F1, og automatiske dører i tilsvarende system som Koenigsegg, bare i motsatt retning.
Innendørs finner vi kun det viktigste for å opprettholde Lotus-gründer Colin Chapmans filosofi om ytelser gjennom lavest mulig vekt. Selv setene – ett i midten og et passasjersete på hver side – er erstattet av polstrede seksjoner på bilens sentrale karbonfiber. Nakkestøttene inneholder høyttalere.
Under 1600 kg
Lotus antyder en vekt på under 1600 kg – som er imponerende for en batteribil. Oppsettet inneholder et batteri på 70 kWt samt firehjulsdrift gjennom to motorer som til sammen yter 1000 hestekrefter.
Blant ytelsene nevner vi null til hundre på 2,5 sekunder, toppfart på 320 km/t og en rekkevidde på inntil 402 kilometer for bilen som måler 449 x 200 x 114 cm over en akselavstand på 265 cm.
Blant teknologien i bilen nevner vi aktiv aerodynamikk, kameraer og sensorer for selvkjøring, samt Pirelli P Zero Elect dekk i dimensjon 265/35 R20 foran og 325/30 R21 bak. Blant detaljene i interiøret finner vi det Lotus definerer som knapper som er plassert på et reaktivt tekstil og bare dukker opp ved behov.
Lotus har ikke nevnt noe om produksjon av bilen, men elementer blir trolig med videre til kommende modeller, som den nevnte erstatningen fir Emira – en sportsbil med kodenavn Type 135 sin etter planen skal lanseres i 2027.