-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Mercedes tatt på kornet
Her er rykende ferske spionbilder. De viser neste generasjon Mercedes ML og er knipset like utenfor fabrikkportene.
Bilen skal ikke på markedet før mot slutten av 2011, så modellen er tidlig i testfasen. Det er årsaken til at den er særdeles godt innpakket.
Banebrytende
ML kan med rette kalles en banebrytende modell, den var først i rekken av SUVer fra de såkalte ”premium-merkene” da den debuterte i 1997. Dermed gikk både BMW og Audi rett i tenkeboksen.
Først i 2000 debuterte første generasjon BMW X5, men etter hvert har de tre tyske merkene fått et omfattende program av SUVer i forskjellige størrelser.
Nå er det vanskelig å avsløre særlig mange detaljer på de godt innpakkede bilene, men det kan se ut som akselavstand og overheng blir omtrent på nivå med dagens modell – i alle fall ikke større. Nærmere sammenligning av de to avslører imidlertid endringer på bakdører, utvendige speilhus og dørhåndtak.
På slankekur
Men hva som helt sikkert blir redusert, er vekten – trolig med flere hundre kilo for å tilpasse ML til stadig strengere utslippskrav. Under panseret vil vi som i dag finne et utvalg av V6- og V8-motorer. Bensinmotorer fra 3,5 til 6,2 liter (270 til 510 hk) og dieselmotorer mellom 3,0 og 4,0 liter (190 til 306 hk).
Med stor sannsynlighet vil Mercedes også tilby en ML med plugg-inn hybrid fra dag én. Men dette må vi trolig vente et par år med å få offisielt bekreftet.