-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mercedes tatt på kornet
Her er rykende ferske spionbilder. De viser neste generasjon Mercedes ML og er knipset like utenfor fabrikkportene.
Bilen skal ikke på markedet før mot slutten av 2011, så modellen er tidlig i testfasen. Det er årsaken til at den er særdeles godt innpakket.
Banebrytende
ML kan med rette kalles en banebrytende modell, den var først i rekken av SUVer fra de såkalte ”premium-merkene” da den debuterte i 1997. Dermed gikk både BMW og Audi rett i tenkeboksen.
Først i 2000 debuterte første generasjon BMW X5, men etter hvert har de tre tyske merkene fått et omfattende program av SUVer i forskjellige størrelser.
Nå er det vanskelig å avsløre særlig mange detaljer på de godt innpakkede bilene, men det kan se ut som akselavstand og overheng blir omtrent på nivå med dagens modell – i alle fall ikke større. Nærmere sammenligning av de to avslører imidlertid endringer på bakdører, utvendige speilhus og dørhåndtak.
På slankekur
Men hva som helt sikkert blir redusert, er vekten – trolig med flere hundre kilo for å tilpasse ML til stadig strengere utslippskrav. Under panseret vil vi som i dag finne et utvalg av V6- og V8-motorer. Bensinmotorer fra 3,5 til 6,2 liter (270 til 510 hk) og dieselmotorer mellom 3,0 og 4,0 liter (190 til 306 hk).
Med stor sannsynlighet vil Mercedes også tilby en ML med plugg-inn hybrid fra dag én. Men dette må vi trolig vente et par år med å få offisielt bekreftet.