-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche lanserer Macan T
Porsche lanserer spesialversjonen Macan T for dem som setter pris på sportslige egenskaper.
T-betegnelse er langt fra ny hos Porsche. Den har vært i bruk siden 60-tallet, men har tidligere vært forbeholdt de rendyrkede sportsbilene i 911- og 718-seriene.
Betegnelsen er en forkortelse for Touring og brukes på modeller som er spesialtunet for å fremheve de mest sportslige opplevelser. Og Macan er utvilsomt sporty nok til å inngå i denne kategorien, i alle fall når den får litt spesialbehandling som her.
Modellen skal posisjoneres mellom Macan og Macan S.
Motoren er den samme som i Macan uten tilleggsbokstav – en 2,0-liters turbo med 265 hk og maks dreiemoment på 400 newtonmeter. Sammenlignet med Macan S og GTS som begge har en V6 under panseret, gir dette en vektbesparelse på 58,8 kg på forakselen.
Som i øvrige Macan-modeller er bilen utstyrt med 7-trinns dobbelclutchkasse – PDK i Porsche-vokabularet, samt PTM (Porsche Traction Management) firehjulsdrift.
Utstyrt med Sport Chrono-pakke, standard i Macan T, gjør den null til hundre på 6,2 sekunder og har en toppfart på 232 km/t. Dermed barberer du akstiden med 0,2 sammenlignet med en ordinær Macan.
Macan T er eneste Porsche-modell som kombinerer stålfjærer med PASM aktivt chassis som standard, og bilen er senket med 15 mm og har fått sterkere stabstag foran samtidig som chassiset er tunet i mer dynamisk retning.
Spesialutgaven har designelementer i Agate Grey metallic i fronten, på speilhusene, dørene og takspoileren. Sportseksos og vindusrammer i sort høyglans samt eksklusive felger inngår også i pakken.
Interiøret er utstyrt med elektrisk justerbare sportsseter i sort skinn og detaljer i tilsvarende kontrastfarge som eksteriøret. Oppvarmet GT sportsratt og Sport Chrono stoppeklokke på dashbordet er andre detaljer.
I Tyskland har Macan T en prislapp på 69.462 euro og er bestillingsklar nå med første utleveringer fra april.