-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maserati viser tenner
Det låter egentlig utrolig i en verden der alle og hans bestefar kjører 300 km/t – i Paris viste Maserati sin første landeveisbil som bryter denne barrieren.
Maserati Gran Turismo MC Stradale heter den nye Mega-Maseratien, og ser egentlig helt Gran Turismo ut. Udramatisk, med andre ord.
Nå sto GTS oppført med 295 km/t som toppfart, så det skulle vel ikke så veldig mye til for å nå de magiske tre. Ifølge spesifikasjonene kunne de nøye seg med 10 hester til, slik at 4,7-literen nå avgir 450 hk.
Med 510 Nm har den fått 20 til av det også, som sammen med forbedret elektronisk girskift, som nå får skiftetiden ned på 60 millisekunder, er nulltilhundre-tiden kuttet fra fem sekunder til 4,6. Det betyr visst mye i de kretsene.
Slanket
Det hører forresten med til denne historien at ingeniørene også har greid å fjerne litt vekt. Modellen er 110 kg lettere enn den vanlige utgaven, slik at nålen nå stopper på 1770 kg.
Dessuten har den en Racing modus i tillegg til Auto og Sport, der du selv kan velge hvordan du ønsker å føle deg i dag.
(Da jeg skulle prøve en S1000RR for ikke så lenge siden, valgte jeg å sette motorstyringen på Rain – men det er en helt annen historie).
Sammen med denne modellen, som ikke vil bli solgt i USA, Canada og Korea av regel-årsaker, men i resten av verden fra februar neste år, viste de de kjente modellene, men i nye farger, blant annet en matt himmelblå. Jeg er ikke helt overbevist…
Meget bedre
Men det beste de presenterte var kanskje tallene. Etter første halvår omsatte de for 301 millioner euro – det er opp 33 prosent. 2.902 biler i perioden er en økning på 25 prosent – her er det først og fremst Gran Cabrio som har dratt tallet opp.
Og man mer enn doblet driftresultatet, fra 5 til 12 millioner euro. Det morsomme var at økningen var vesentlig større i annet enn i første kvartal. Det var noen som en gang sa at de peneste linjene innen bil, er salgskurver som peker oppover.
Det gjelder også når vi snakker italienske fullblod, med mesterverkkarosserier fra Pininfarina.