-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Maserati viser tenner
Det låter egentlig utrolig i en verden der alle og hans bestefar kjører 300 km/t – i Paris viste Maserati sin første landeveisbil som bryter denne barrieren.
Maserati Gran Turismo MC Stradale heter den nye Mega-Maseratien, og ser egentlig helt Gran Turismo ut. Udramatisk, med andre ord.
Nå sto GTS oppført med 295 km/t som toppfart, så det skulle vel ikke så veldig mye til for å nå de magiske tre. Ifølge spesifikasjonene kunne de nøye seg med 10 hester til, slik at 4,7-literen nå avgir 450 hk.
Med 510 Nm har den fått 20 til av det også, som sammen med forbedret elektronisk girskift, som nå får skiftetiden ned på 60 millisekunder, er nulltilhundre-tiden kuttet fra fem sekunder til 4,6. Det betyr visst mye i de kretsene.
Slanket
Det hører forresten med til denne historien at ingeniørene også har greid å fjerne litt vekt. Modellen er 110 kg lettere enn den vanlige utgaven, slik at nålen nå stopper på 1770 kg.
Dessuten har den en Racing modus i tillegg til Auto og Sport, der du selv kan velge hvordan du ønsker å føle deg i dag.
(Da jeg skulle prøve en S1000RR for ikke så lenge siden, valgte jeg å sette motorstyringen på Rain – men det er en helt annen historie).
Sammen med denne modellen, som ikke vil bli solgt i USA, Canada og Korea av regel-årsaker, men i resten av verden fra februar neste år, viste de de kjente modellene, men i nye farger, blant annet en matt himmelblå. Jeg er ikke helt overbevist…
Meget bedre
Men det beste de presenterte var kanskje tallene. Etter første halvår omsatte de for 301 millioner euro – det er opp 33 prosent. 2.902 biler i perioden er en økning på 25 prosent – her er det først og fremst Gran Cabrio som har dratt tallet opp.
Og man mer enn doblet driftresultatet, fra 5 til 12 millioner euro. Det morsomme var at økningen var vesentlig større i annet enn i første kvartal. Det var noen som en gang sa at de peneste linjene innen bil, er salgskurver som peker oppover.
Det gjelder også når vi snakker italienske fullblod, med mesterverkkarosserier fra Pininfarina.