-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Quattroporte
Få biler har vel et så beskrivende navn som Maseratis Quattroporte. Nå står den foran et generasjonsskifte.
Selv med mine begrensede italiensk-kunnskaper skjønner jeg at Quattroporte rett og slett betyr fire dører. Og det er jo nettopp det den har, pluss fem seter.
I tillegg har den en meget lekker silhuett, som ikke er særlig mindre coupé-aktig enn den på Panamera eller Cygnet.
Dagens Quattroporte nærmere seg pensjonistenes rekker – den Pininfarina-designede luksus-limousinen kom på markedet sommeren 2003, og selv på dette sportsluksuriøse nivået er livslengden sjelden over 10 år.
Trolig vil den nye betegnes som 2014-modell når den lanseres et stykke inn i 2013.
En ny plattform for bakhjulsdrevne biler skal være under utvikling hos Maserati / Ferrari. Den vil bli lettere enn dagens takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og den skal være klar for en hybrid drivlinje.
Det ryktes at Maserati også vurderer å tilbys en Quattroporte med firehjulsdrift ved å anvende samme system som i Ferrari FF.
Dagens Quattroporte har en V8-motor som yter fra 400 til til 440 hk (Sport GTS). Etterfølgeren får neppe mindre effekt, men lavere vekt kan føre til enda mer potente ytelser kombinert med lavere utslipp.
Men det er neppe Maseratis bidrag som skal stoppe den globale oppvarmingen.