-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Quattroporte
Få biler har vel et så beskrivende navn som Maseratis Quattroporte. Nå står den foran et generasjonsskifte.
Selv med mine begrensede italiensk-kunnskaper skjønner jeg at Quattroporte rett og slett betyr fire dører. Og det er jo nettopp det den har, pluss fem seter.
I tillegg har den en meget lekker silhuett, som ikke er særlig mindre coupé-aktig enn den på Panamera eller Cygnet.
Dagens Quattroporte nærmere seg pensjonistenes rekker – den Pininfarina-designede luksus-limousinen kom på markedet sommeren 2003, og selv på dette sportsluksuriøse nivået er livslengden sjelden over 10 år.
Trolig vil den nye betegnes som 2014-modell når den lanseres et stykke inn i 2013.
En ny plattform for bakhjulsdrevne biler skal være under utvikling hos Maserati / Ferrari. Den vil bli lettere enn dagens takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og den skal være klar for en hybrid drivlinje.
Det ryktes at Maserati også vurderer å tilbys en Quattroporte med firehjulsdrift ved å anvende samme system som i Ferrari FF.
Dagens Quattroporte har en V8-motor som yter fra 400 til til 440 hk (Sport GTS). Etterfølgeren får neppe mindre effekt, men lavere vekt kan føre til enda mer potente ytelser kombinert med lavere utslipp.
Men det er neppe Maseratis bidrag som skal stoppe den globale oppvarmingen.