Maserati GT-C
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©
Maserati GT-C
Foto: Carparazzi©

Et smykke blir to

Maserati GT er noe av det vakreste og råeste som fins på fire hjul. Nå planlegger Ferrari-slektningen familieforøkelse.

Publisert

Vi har fått noen indikasjoner på dette tidligere, men nå er en litt mindre kamuflert utgave av Maseratis GT Cabriolet observert under testing på Nürburgring.

LES DEN FYLDIGE MASERATI-HISTORIEN PÅ BILNORGE HER

Selv om Maserati har pakket bakstussen spesielt godt inn, er det liten tvil om at vi her ser en cabriolet med automatisk hardtop som kjøres ned og parkeres i bagasjerommet når sola innbyr til åpen nytelse. Logisk at Maserati velger en tilsvarende løsning som Ferrari har gjort på sin California.

Drivlinjene blir nok de samme som i Maserati GT. Det betyr i så fall 4,2-liters V8 med drøye 400 hk, en akselerasjonstid på 5,2 sekunder og en toppfart på nærmere 300 km/t.

Sannsynligheten er vel til stede for at vi etter hvert får en S-utgave med enda mer muskler. Når og hvor bilen skal lanseres er foreløpig en vel bevart hemmelighet, men september i Frankfurt er neppe dårlige tips.

HER ER GRAN TURISMO S

Powered by Labrador CMS