-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Maseratis neste crossover
Maserati utvikler en ny SUV som skal inn i segmentet under Levante. Tradisjonen tro er den oppkalt etter en vind.
Maserati har avslørt at nykommeren skal hete Grecale, oppkalt etter en vind i Middelhavet, og dermed følger den en tradisjon som ble innført med Mistral tidlige på 60-tallet.
Les vår prøvekjøring av Masearti Levante
For en stund siden viste Maserati selv de første bildene av prototypen da den ble kjørt av Stellantis-sjef Carlo Tavares under et besøk på Modena-fabrikken hvor den nye superbilen, MC20 produseres.
Selv om bilen er kamuflert er det lett å se likheten med Alfa Rome Stelvio, og det er ingen tilfeldighet, for de to har mye til felles og skal dessuten bygges side om side ved Stellantis-fabrikken i italienske Cassino.
Maserati har foreløpig ikke avslørt hvilke drivlinjer de skal benytte i nykommeren, men har sagt at de i fremtiden vil elektrifisere sine crossovere. Det betyr ikke at Grecale kommer som elbil ved lanseringen, denne vil komme på et senere tidspunkt.
Trolig vil vi se tilsvarende drivlinjer som i Ghibli, hvor man kan velge mellom en rekkefirer med turbo og mild hybridteknologi og en 3,0-liters twin turbo V6, tilsvarende den som benyttes i MC20. Noen V8 kommer neppe i programmet.
Maseratis første elbil blir ifølge våre kilder den redesignede GranTurismo som vi også viser spionbilder av for første gang - riktig nok en bastard pakket i et modifisert Alfa Giulia-karosseri. Denne skal etter planen avdukes senere i år.
Grecale er heller ikke langt unna produksjon, men vi får neppe se den på veien før i 2022. Da blir den i tillegg til Stelvio konkurrent til modeller som Porsche Macan samt de hissigste utgavene av BMW X3, Mercedes GLC og Audi Q5.