-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Maseratis neste crossover
Maserati utvikler en ny SUV som skal inn i segmentet under Levante. Tradisjonen tro er den oppkalt etter en vind.
Maserati har avslørt at nykommeren skal hete Grecale, oppkalt etter en vind i Middelhavet, og dermed følger den en tradisjon som ble innført med Mistral tidlige på 60-tallet.
Les vår prøvekjøring av Masearti Levante
For en stund siden viste Maserati selv de første bildene av prototypen da den ble kjørt av Stellantis-sjef Carlo Tavares under et besøk på Modena-fabrikken hvor den nye superbilen, MC20 produseres.
Selv om bilen er kamuflert er det lett å se likheten med Alfa Rome Stelvio, og det er ingen tilfeldighet, for de to har mye til felles og skal dessuten bygges side om side ved Stellantis-fabrikken i italienske Cassino.
Maserati har foreløpig ikke avslørt hvilke drivlinjer de skal benytte i nykommeren, men har sagt at de i fremtiden vil elektrifisere sine crossovere. Det betyr ikke at Grecale kommer som elbil ved lanseringen, denne vil komme på et senere tidspunkt.
Trolig vil vi se tilsvarende drivlinjer som i Ghibli, hvor man kan velge mellom en rekkefirer med turbo og mild hybridteknologi og en 3,0-liters twin turbo V6, tilsvarende den som benyttes i MC20. Noen V8 kommer neppe i programmet.
Maseratis første elbil blir ifølge våre kilder den redesignede GranTurismo som vi også viser spionbilder av for første gang - riktig nok en bastard pakket i et modifisert Alfa Giulia-karosseri. Denne skal etter planen avdukes senere i år.
Grecale er heller ikke langt unna produksjon, men vi får neppe se den på veien før i 2022. Da blir den i tillegg til Stelvio konkurrent til modeller som Porsche Macan samt de hissigste utgavene av BMW X3, Mercedes GLC og Audi Q5.